De noodoproep bereikte de hulpcentrale rond 15 uur. Een Lauwenaar riep de brandweer ter hulp nadat er brand was ontstaan in zijn woonkamer. De hulpdiensten namen geen enkel risico en stuurden ploegen uit zowel Lauwe als Wevelgem ter plaatse. Bij hun aankomst was de getroffen woning al gevuld met een dikke en stinkende rookpluim. "Het v...

De noodoproep bereikte de hulpcentrale rond 15 uur. Een Lauwenaar riep de brandweer ter hulp nadat er brand was ontstaan in zijn woonkamer. De hulpdiensten namen geen enkel risico en stuurden ploegen uit zowel Lauwe als Wevelgem ter plaatse. Bij hun aankomst was de getroffen woning al gevuld met een dikke en stinkende rookpluim. "Het vuur zelf kregen we erg snel onder controle en bleef beperkt tot enkel de leefruimte", liet de brandweerofficier ter plaatse optekenen. "Het gaat hem om een ongelukkige samenloop van omstandigheden waarbij een reinigingsproduct voor een computer, in combinatie met een verwarmingstoestel, voor een steekvlam heeft gezorgd. De schade valt mee en is geconcentreerd in de ruimte zelf, al moeten we wel toegeven dat de rook vrij spel had doorheen de woning. Stevig verluchten zal dus de norm zijn."De bewoner, de 25-jarige G.V., bevestigt de vaststellingen van de brandweer. "Ik had kort voordien mijn computer aan de binnenkant volledig gereinigd met perslucht", klinkt het. "Blijkbaar moet er een soort van residu op de vloer zijn blijven kleven, want van zodra ik mijn kachel wilde gebruiken, sloeg een vlam via de vloer over op mijn PC. Mijn computer is compleet vernield, al ben ik natuurlijk meer dan opgelucht dat het alleen materiële schade is. Een nieuwe computer kopen zal dus een van de eerste dingen zijn waarmee ik me bezig zal houden tijdens deze lockdown. Ik werk van thuis uit als advisor voor de digitale richting van de HoWest hogeschool, informatica is dus broodnodig voor mij. Ik was alleen thuis en raakte niet gewond al staat er nu wel geen haar meer op mijn benen."De Wevelgemstraat werd een tijdlang voor het verkeer afgesloten.