Woning onbewoonbaar na uitslaande brand

Een woning in de Verlorenstraat te Oostende is zaterdag na de middag onbewoonbaar geraakt door een zware brand.

Het brandweerkorps van Oostende werd gisteren omstreeks 13.45 uur opgeroepen voor een uitslaande brand in een hoekwoning in de Verlorenstraat te Oostende. Het korps was heel snel ter plaatse en riep voor alle zekerheid de versterking in van de collega’s uit Gistel. Dat bleek uiteindelijk dan toch niet nodig, omdat het vuur heel snel onder controle was.

Waterleiding doorgebrand

De bewoners van het pand, in totaal vijf bewoners, konden de woning tijdig verlaten. Een van de bewoners raakte bevangen door de rook en werd naar het ziekenhuis overgebracht. Enkele buren werden voor alle zekerheid geëvacueerd en vond tijdelijk onderdak in een nabijgelegen hotel.

“Niet alleen het vuur veroorzaakte heel wat schade”, legt commandant Dries Van der Veken uit. “Het zorgde er eveneens voor dat ook een waterleiding doorbrandde. Dat veroorzaakte dan weer heel wat waterschade in het pand. Daardoor raakte het pand onbewoonbaar.” De brandweer bleef nog een tijd ter plaatse, onder meer om het huis te verluchten. De geëvacueerde buren konden overigens snel terug naar zijn woning.

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.