West-Vlaamse content creators vallen in de prijzen op de Jamies

Syroop, Elodie Gabias en Jietse Pauwaert hielden de West-Vlaamse eer hoog. © Foto's Pieter Slembrouck
Bert Vanden Berghe

Voor de vijfde keer werden donderdag in Oostende De Jamies uitgereikt, de awards voor Vlaamse online video contentmakers. Daarbij werden ook enkele West-Vlamingen bekroond.

De Jamies vierden dit jaar hun vijfjarig bestaan in de Grote Post in Oostende. De awardshow is een initiatief van creatief bureau Hurae en Filmfestival Oostende. Op het rode loper-evenement gehost door Daniël Maeriën (aka Bruine Jongen) passeerde heel influencend Vlaanderen de revue in hun meest creatieve outfits. Tijdens de show werden 18 prijzen uitgereikt, bepaald door het publiek en een vakjury.

Heel wat blije gezichten na afloop van de uitreiking.
Heel wat blije gezichten na afloop van de uitreiking. © SDinnewith

Jietse Pauwaert uit Knokke-Heist mocht het beeldje voor beste comedy in ontvangst nemen. Hij was ook te zien in de realityreeks Burger House, waarin acht jonge influencers een week lang een burgerrestaurant overnemen. Die reeks kreeg de award voor beste reality.

Met haar sterke en grappige short form content kon Elodie Gabias uit Waregem de Short Jamie verzilveren. De Skilled Jamie, de award voor beste technische skills, ging naar Syroop. De Antwerpse vlogger Tom Syryn heeft evenwel roots in Poperinge.

Average Rob

Maar er waren ook Jamies voor niet-West-Vlamingen…

De videoclip van ‘On Met La Patate’ van Omdat Het Kan en Average Rob werd door het publiek verkozen als Epic Jamie voor beste video van het jaar. De bekroning van de Jamie voor de beste maker van het jaar was voor Timon Verbeeck. In die categorie telden enkel de stemmen van de genomineerden zelf. Bart Boddin kreeg met zijn YouTube-kanaal ‘Bewegen met Bart’ de Good Vibes Jamie als eer voor zijn maatschappelijke impact.

De Vlogging Jamie, de award voor beste vlog, ging naar Stien Edlund.

Jaël Ost, Liandra Sadzo, Natasha Zelenka en Claudia Degreef sleepten met hun ‘For Real Pod’ de award voor beste videopodcast in de wacht. In de categorie Explaining Jamie werden de neefjes Coppens van ‘Survival Coppens’ bekroond.

De Jamie voor beste commerciële samenwerking van het afgelopen jaar ging naar Ender Scholtens x Zalando. De Business Jamie, de award voor beste online videoteam voor merken, werd opnieuw gewonnen door nws.nws.nws.

Ook dit jaar waren er enkele nieuwkomers. Zo won Kamielus de Jamie voor de beste focused content. Yung Mavu kreeg Music Jamie. De rising star voor beste opkomend talent werd uitgereikt aan Louise Goedefroy.

Qmusic radiopresentatoren Jolien Roets en Gerben Tuerlinckx verzorgden de presentatie van de awardshow. Voor het uitreiken van de beeldjes kregen ze hulp van onder meer Vlaams minister van Jeugd Melissa Depraetere (Vooruit), master van Filmfestival Oostende Charlotte Vandermeersch, Mathias Coppens, Julie Van Den Steen, Tatyana Beloy, Céline Van Ouytsel, Wim Opbrouck, Hannes Coudenys en Miss België Kenza Ameloot.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content