‘Volumedeals’ speelt in op pijnpunt van horeca: “Willen de marges verhogen”

Laurent Van Parys en Maxim Declercq willen anderen laten meegenieten van de deals en promoties die ze vinden op tal van sterke dranken, specials enbarmaterialen. © LV
Levi Verbauwhede
Levi Verbauwhede Medewerker KW

Horeca- en eventondernemers Laurent Van Parys en Maxim Declercq, gekend van De Porcherie, Beatrun en Oktoberfest Wevelgem, pakken uit met het gloednieuwe platform ‘Volumedeals’. “We willen professionals laten meegenieten van deals en promoties op sterke dranken, specials en barmaterialen.”

Dat Laurent en Maxim niet stilzitten, is geen geheim. Ook deze zomer gaan de jonge ondernemers niet op hun lauweren rusten. Na het organiseren van events als KUB Koercheval, Beatrun, Oktoberfest Wevelgem en Young VIP-formules op Dwars door Vlaanderen en Waregem Koerse – in combinatie met hun populaire zaak De Porcherie in Sint-Eloois-Vijve – pakken ze nu uit met een nagelnieuw leveranciersplatform.

Met Volumedeals willen de heren het margeprobleem in de sector aanpakken. “Heel wat horecazaken gaan failliet door de veel te kleine marges. Wij willen een front vormen tegen de stijgende aankoopprijzen en onze volumedeals met collega’s delen. Zo trachten we de marges in de sector te verhogen”, klinkt het.

Aperol Spritz-vat

Het doel is om als promotiejagers op zoek te gaan naar de beste prijzen op de markt. Zo wil Volumedeals zich profileren als een discounter van A-merken met focus op sterke dranken en barmaterialen. “Bovendien focussen we fel op de laatste trends. Volumedeals verdeelt bijvoorbeeld de populaire Aperol Spritz in voorgemengde vaten. Daarnaast spelen we met de verkoop van herbruikbare bekers in op de vergroening in de eventbranche.”

De drijfveer om aan te kopen in volume vloeit voort uit hun eigen ervaring. “De leveranciersprijzen voor alcoholische dranken en barmaterialen blijven stijgen. We hebben aan den lijve ondervonden hoe de aankoopprijzen van alcoholische drank en barmaterialen blijven stijgen en sterk variëren van leverancier tot leverancier of van tijd tot tijd. We zitten in een prijsgevoelige sector, die stijgende aankoopprijzen zomaar doorrekenen aan de consument is niet altijd mogelijk.”

Webshop

De zoektocht naar goedkopere prijzen leidde Maxim en Laurent naar hun nieuwe project Volumedeals. “Onze aankoopvolumes werden plots zo hoog dat we de hoeveelheden zelf niet meer konden verbruiken. We verkochten daarom onze gevonden deals door aan bevriende horecazaken en eventorganisatoren, en zo ging de bal aan het rollen”.

“Nu willen we andere professionelen laten meegenieten van de deals en promoties die wij kunnen bekomen op tal van sterke dranken, specials enbarmaterialen.Zo kunnen zij hun marge verbeteren.” Er komt enkel een webshop en geen fysieke winkel aangezien het duo zich richt op events en horecazaken met een groot volume.

Meer info via www.volumedeals.be.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier