Vijf ondernemers met achtergrond in de horeca lanceren met Noon een digitaal platform waarop restaurateurs hun lunch kunnen promoten naar potentiële klanten. “Het concept is ontstaan doordat veel zaken ’s avonds wel vol zitten maar ’s middags nog wel wat plaatsjes vrij hebben”, zegt bedenker Matthew De Rous.
Liefst niet al te ver uit de buurt een geschikt lunchadresje vinden in de Brugse regio: daar willen de initiatiefnemers achter de nieuwe app Noon je bij helpen. Noon is dus een digitaal platform dat zowel voor wie een lunchplek zoekt als voor restaurateurs een meerwaarde zou moeten bieden.
De applicatie bevat een intuïtieve zoekfunctie waarbij gebruikers gemakkelijk kunnen zoeken op basis van locatie, keukenstijl en meer, zodat je snel en efficiënt een lunchplek kunt vinden die voldoet aan je wensen.
Bedenker van Noon is Matthew De Rous, zaakvoerder van restaurant Chang Thong Thai in Brugge. Naast Matthew staan nog vier andere Brugse ondernemers met roots in de horeca achter het project, namelijk Patrick Vermeesch, Jochim De Corte, Hart Van Damme en Bram Lobbestael.
Leuke extra’s
“Gedaan met het zoeken via sociale media of website wat de lunch precies is”, vertelt mede-initiatiefnemer Jochim De Corte. “Door je te registreren op de app kan je favorieten aanduiden, waardebonnen winnen en andere leuke extraatjes ontvangen.”
“Voor de deelnemende horeca-uitbaters is het een gemakkelijk te gebruiken platform”, vult Matthew De Rous aan. De abonnementsprijs voor restaurateurs die willen meedoen bedraagt 49,90 euro per maand of 499 euro per jaar. Gedurende de eerste drie maanden koopt Noon elke maand één voucher van 40 euro aan om te verloten onder de geregistreerde bezoekers.
Alle info op www.noonapp.eu
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier