Kliek wordt onderdeel van KIXX-groep

© GF
© GF
Redactie KW

De groep rond het Brugse strategisch marketing- en communicatiebureau KIXX wordt opnieuw groter. Ceo Mark Caelenberghe heeft zopas het Tieltse reclamebureau Kliek Creatieve Communicatie overgenomen. KIXX realiseert zo een tweede overname in amper één jaar tijd. De groep zette ondanks de coronacrisis een sterk jaar 2020 neer en duikt voor het eerst op in de lijst van de Trends Gazellen.

KIXX, opgericht door Mark Caelenberghe, kent een stevig groeiparcours. Het bureau startte in 2008 als eenmanszaak. In 2017, bij de verhuis naar een nieuw kantoor vlakbij de E40 en E403 in Loppem, telde de kmo acht personeelsleden. Door groei en overnames bestaat het team van de KIXX-groep voortaan uit dertig enthousiaste medewerkers.

“We hebben ons van bij de start toegelegd op strategisch advies rond marketing en communicatie, branding, creatie van nieuwe concepten en digitale communicatie”, vertelt de ceo. “Die totaalaanpak wordt geapprecieerd door onze klanten. We werken zowel aan projecten voor grote bedrijven als voor kmo’s die nood hebben aan professionele communicatie of specifieke marketingacties, maar geen of onvoldoende mensen in huis hebben.”

Naast KIXX zelf omvat de groep van Mark Caelenberghe dochterbedrijf Digital KIXX, waarin de expertise rond digitale communicatie werd samengebracht, en het creatief bureau Magenta, dat begin 2020 werd overgenomen. En daar komt nu ook het Tieltse Kliek Creatieve Communicatie bij.

Fotostudio

Kliek startte 35 jaar geleden als fotostudio en evolueerde tot een full service reclamebureau. Het heeft onder meer ruime ervaring in magazines en content creatie, met Grinta!, ZO Magazine en het stadsmagazine ‘Op de hoogte’ van Stad Tielt op de referentielijst. Wim Wullaert: “Als oprichter van Kliek keek ik stilaan uit naar een partner om het bedrijf over te laten en zijn verdere groei te verzekeren. Een paar maanden geleden kwam ik in contact met Mark en KIXX bleek uiteindelijk de juiste, complementaire overnemer te zijn. We kunnen onze magazine-ervaring perfect bundelen met hun strategische en digitale kracht.”

Voor KIXX betekent dit opnieuw een mooie aanwinst. “We hebben onze specialisaties gegroepeerd rond de domeinen strategie, branding, digitale communicatie en media buying. Met Kliek erbij verbreden we ons aanbod op het vlak van magazines en content creatie. Meer dan ooit zijn we dus een full service bureau. En voor de bestaande klanten van Kliek openen zich tal van nieuwe mogelijkheden”, aldus Mark Caelenberghe.

Kliek Creatieve Communicatie blijft na de overname als aparte entiteit bestaan. Wim Wullaert blijft ook aan boord. Hij en zijn team verhuizen in de loop van januari naar de thuisbasis van KIXX in Loppem. Na deze overname is de KIXX-groep goed voor een jaaromzet van bijna 6 miljoen euro.

KIXX heeft overigens nog meer mooie vooruitzichten. Het strategisch marketing- en communicatiebureau is voor het eerst genomineerd voor de Trends Gazellen, de jaarlijkse lijst met groeibedrijven van het gelijknamige economisch magazine.

Mark Caelenberghe: “We zijn uiteraard fier op deze nominatie. Ze bekroont het harde werk van de voorbije jaren. Zelfs in 2020 hebben we een mooie groei gerealiseerd, zowel in omzet, aantal klanten als aantal medewerkers. Na een rustigere periode in het voorjaar, toen de coronacrisis uitbarstte, hebben we vanaf de zomer een duidelijke versnelling gezien waarbij onze klanten volop hebben ingezet op communicatie. Vooral in digitale communicatie is er een sterke groei geweest. Dat sterkt ons geloof in de toekomst en vandaar ook dat we durven te investeren in deze nieuwe overname.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier