OENGER scoort met Kids With Buns in Stu Bru’s ‘De Afrekening’

© gf
© gf
Stefaan Van Volcem
Stefaan Van Volcem Freelance journalist KW

Samen met Ramkot en The Haunted Youth promoveerde Studio Brussel het duo bestaande uit Marie Van Uytvanck (zang en gitaar) en Amber Piddington (leadgitaar) tot ‘De Nieuwe Lichting 2021’. Mede dankzij het piepjonge West-Vlaamse artiestenmanagementbureau OENGER van Tijs Delacroix uit Oostende en Florent Lesage uit Kortrijk gooien ze momenteel hoge ogen met hun single ‘Bad Grades’.

Een song over niet begrepen worden en de slechte prestaties die daaruit voort kunnen vloeien. En hoe mensen de aangeboren neiging hebben je af te rekenen op je prestaties, terwijl je als persoon veel meer bent dan je bravourestukjes. Daar gaat ‘Bad Grades’ over ( hier kun je klikken om de knappe videoclip te zien), de radiohit van het b edroom indiepopduo Kids With Buns dat momenteel sier maakt in ‘De Afrekening’ van Studio Brussel.

Verre droom

OENGER pikte hen op en het prille artiestenmanagementbureau deelt momenteel mee in hun glorie. “We beschouwen het als een extra bekroning van een heel mooi parcours dat we met hen hebben afgelegd”, zegt Florent Lesage. “Vanaf het ontdekken van een talentje tot winnen van ‘De Nieuwe Lichting’ en deze nummer één. Zakelijk levert deze notering uiteraard een mooie meerwaarde op. Net zoals ‘De Nieuwe Lichting’ winnen, is ‘De Afrekening’ kunnen aanvoeren met één van onze acts een verre droom die werkelijkheid is geworden. Al was en zijn lijstjes en prijzen voor onszelf nooit een doel op zich geweest. Wij willen met OENGER nog steeds vooral groeibriljanten ontdekken en hun potentieel optimaal laten ontluiken.”

Trots

Niettemin overheerst momenteel bij OENGER – en volkomen terecht – trots. “We hebben dan ook heel hard aan gewerkt om zo ver te kunnen komen met Kids With Buns”, geeft Tijs Delacroix aan. “Dat ons werk ons ook prestige bezorgt, geeft uiteraard een vorm van voldoening. We zijn ook erg trots omdat we via onze samenwerking met Kids With Buns onze capaciteiten aan het professionele milieu hebben kunnen laten zien. Onze partners en andere partijen binnen de muziekindustrie weten nu dat we samen met onze acts tot mooie dingen in staat zijn. We hopen dat we nu de deur hebben geopend naar nog meer bands.”

Onderhandelingen

Ondanks het succes is OENGER momenteel de toekomstplannen met Kids With Buns aan het evalueren. “We ontdekten de jongste tijd zelf enkele frisse, nieuwe artiesten en groepen en werden ook zelf door acts gecontacteerd met oog op een eventuele samenwerking”, geeft Lesage mee. “Met een aantal van hen voeren we momenteel onderhandelingen. Daarnaast zijn we aan het bekijken hoe we meer kunnen betekenen als organisatie voor jongelingen die het willen maken in de muziekwereld. Tot op heden hebben we ons toegespitst op management, boekingen en labeldiensten voor onze eigen artiesten. Met OENGER willen we ook een bepaalde maatschappelijke stempel kunnen drukken en een meerwaarde betekenen voor een grotere groep dan onze eigen stal. We wensen graag, meer dan de projectmatige samenwerkingen, bij te dragen aan de creatie van kansen voor jonge artiesten en andere cultuurwerkers.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier