Zelfscankassa’s van AD Delhaize in Diksmuide op bepaalde tijdstippen niet meer toegankelijk: “Ook wij worden geplaagd door diefstallen”

“Ook wij worden geplaagd door diefstallen aan onze quick scans”, zegt Jurgen en Ann Masselus. © DM
Redactie KW

De AD Delhaize-supermarkt in Diksmuide heeft besloten om de toegang tot hun zelfscankassa’s, bekend als ‘quick scans’, aan te passen. Net als bij verschillende andere winkelketens wordt de supermarkt geplaagd door diefstal aan de zelfscankassa’s.

“Er is recent heel wat om te doen geweest in de media en ook wij worden geplaagd door diefstallen aan onze quick scans”, zegt Jurgen Masselus. Samen met zijn zus Ann is hij zaakvoerder van de AD Delhaize-vestigingen in Diksmuide en Poperinge.

Regelmatig controles

“Deze scans zullen op bepaalde tijdstippen dan ook niet meer toegankelijk zijn, maar wel nog op de piekmomenten, bijvoorbeeld onder de middag en voor het publiek dat een drankje of maaltijd komt kopen. We zorgen ervoor dat de mensen steeds vlot geholpen worden aan de traditionele kassa’s. Wanneer de quick scans open zijn, blijven er net als vroeger regelmatig controles die het systeem bepaalt.”

De winkel draait opnieuw op volle toeren sinds er opnieuw tweerichtingsverkeer mogelijk is in de Kaaskerkestraat. “We zijn uiteraard tevreden dat de Kaaskerkestraat in twee richtingen open is en hebben een veel betere oprit en zichtbaarheid dan vroeger. De parking is ook serieus uitgebreid en binnenkort plaatsen we ook nog een dubbele laadpaal op het nieuwe stuk.”

“Anderhalf jaar was dus een half jaar te lang en dit had zeker een extra effect op onze omzet. Als extra maatregel nam onze partner die de beenhouwerij uitbaat de beslissing om de bedieningstoonbank gedurende de werken niet meer uit te baten. We werken tenslotte met verse producten en om kwaliteit te kunnen bieden moet er voldoende rotatie zijn.”

Paasactie

“De toonbank wordt de komende dagen dan ook stapsgewijs opnieuw in orde gezet om opnieuw ‘te bedienen’. Tijdens de wegenwerken hebben we met een beperkt, maar hecht en polyvalent team verder gewerkt, een dikke pluim voor ieder van hen.”

“Onze winkel staat overigens meer dan toekomst klaar met onder andere energetische koeling, waardoor we ook deze kosten konden beperken. Deze zaken samen hebben ervoor gezorgd dat we deze periode zonder al te grote kleerscheuren konden overbruggen. Er komt nog een mooie actie rond Pasen aan om de mensen onze winkel opnieuw te leren ‘ontdekken’ en dan hopen we weer in de goede richting te evolueren.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier