Nieuwe campagne moet Brugse horeca begripvoller leren omgaan met klanten met dementie: “Om hen ook te laten genieten van restaurantbezoek”

Zittend schepen van Welzijn Pieter Marechal en Quintina Jonckheere, themaregisseur gezondheid Lokaal Sociaal Beleid Brugge, en rechtstaand v.l.n.r. Bart Denys, programmaregisseur Lokaal Sociaal Beleid Brugge, Hendrik Verplancke, stichter van De Puzzel, een vriendengroep voor jonge mensen die lijden aan dementie, en Miet Snauwaert, ergotherapeut bij Curando West. © CGRA
Cesare Gregori
Cesare Gregori Medewerker KW

De stuurgroep Dementievriendelijk Brugge lanceert een nieuwe sensibiliseringscampagne gericht op horecazaken en horecamedewerkers die men beter wil voorbereiden op de omgang met klanten met dementie.

De nieuwe campagne speelt in op de toenemende vergrijzing en de stijging van het aantal personen met dementie in Brugge. In 2018 waren er 2.941 personen met dementie in Brugge, een aantal dat naar verwachting met 31% zal stijgen tegen 2035.

“Het is essentieel dat ook mensen met dementie kunnen genieten van de gewone dingen zoals een bezoek aan horecazaken. Onze campagne, waarbij we bierviltjes inzetten met eenvoudige tips voor horecamedewerkers, biedt praktische ondersteuning om deze kwetsbare groep te helpen”, zegt schepen van Welzijn Pieter Marechal.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier