US Open inspireert Ghistelehof voor nieuwe tennisvelden

Het Ghistelehof investeerde in vernieuwde indoor tennisvelden. © PM
Redactie KW

Wie een balletje wil slaan, kan dat in sportcomplex Ghistelehof doen op gloednieuwe binnenvelden. De nieuwe terreinen zijn volledig in de stijl en materiaal van de wereldbekende US Open.

Het sportcomplex in de Zomerloosstraat 48 bestaat al 40 jaar. “Toen wij het een 15-tal jaar geleden overnamen, hebben we meteen de tennisvelden binnen onder handen genomen. Na al die tijd was het nodig om de velden opnieuw aan te pakken. De toplaag raakte namelijk versleten – er vormden zich bubbeltjes op het oppervlak – wat het tennisspel en de fysiek niet ten goede kwam”, zegt Jesse Vanhoutte, die samen met Yves Viérin de uitbating op zich neemt.

“De bovenste laag van de velden diende te worden afgeschuurd en de opbouw gebeurde helemaal opnieuw. Nu kaatst de bal zoals het hoort en zijn we weer competitief. Leuk weetje: zowel de kleur van de tennisvelden als de structuur en bouw ervan zijn hetzelfde als het bekende tennistornooi van de US Open in New York.”

Think Pink

De investering kost Ghistelehof 50.000 euro en is volgens de uitbaters absoluut noodzakelijk. “Vijf jaar geleden investeerden we fors in padel, omdat die sport toen enorm in de lift zat. Tijdens de coronacrisis werd heel veel padel gespeeld, omdat het één van de weinige toegestane en veilige buitenactiviteiten was. Nu merken we dat meer spelers opnieuw het klassieke tennis oppikken”, aldus Jesse Vanhoutte.

Ghistelehof telt in totaal, tennis en padel samen, 900 spelers. 350 tot 400 mensen daarvan beoefenen tennis.

“Wat ook een positieve impact heeft op onze werking, is dat het stadsbestuur werkt heeft gemaakt van een heraanleg van de Zomerloosstraat, waardoor meer parkeerplaatsen zijn gecreëerd en vlot verkeer in beide richtingen mogelijk is. Een mooie realisatie”, wil Vanhoutte onderstrepen. Ghistelehof organiseerde in het kader van de Urban Trail Run in september ook een eigen actie ten voordele van borstkankerorganisatie Think Pink.

De verkoop van een reeks gekleurde sportsokken leverde in totaal 3.850 euro op. Het bedrag werd integraal aan Think Pink gedoneerd. (TVA)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier