Oostende / Samenleving Oostende / Samenleving Aantal klachten bij Oostendse ombudsvrouw stijgt, slechts 10,5 procent terecht De Oostendse ombudsvrouw Ilse Emmaneel onderzocht in het vijfde werkjaar van de ombudsdienst 184 tweedelijnsklachten over de stadsdiensten. Dat is meer dan vorig jaar. Slechts 19 klachten werden uiteindelijk als terecht beoordeeld, enkele over het parkeerbeleid maar vooral over de communicatie In het jaarverslag wordt teruggeblikt op de cijfers en de belangrijkste conclusies die getrokken kunnen worden uit de behandelde tweedelijnsklachten van 2024. 23 april 2025
Oostende / Samenleving Oostende / Samenleving Ombudsvrouw van Oostende stelt jaarrapport voor: klachten vaker opgelost door bemiddeling Er waren vorig jaar in Oostende 159 tweedelijnklachten bij de ombudsvrouw. 1 op 3 klachten werd opgelost door bemiddeling. “Het parkeerbedrijf Mobil O moet sneller de retributies uitsturen”, luidt het advies aan de stad. “Het is goed dat er een onafhankelijk oordeel is”, zegt gemeenteraadsvoorzitter Wouter De Vriendt. 22 april 2024
Oostende / Samenleving Oostende / Samenleving Ilse Emmaneel volgt Griet Landuyt op als ombudsvrouw Stad Oostende: “Dienst nog bekender maken” Er komen steeds meer klachten bij de ombudsdienst. “We worden bekender en mensen vinden steeds vaker de weg”, zegt afscheidnemend ombudsvrouw Griet Landuyt. Voor haar opvolgster Ilse Emmaneel geeft ze mee: “Als je weggaat van negativiteit kan je veel meer bereiken.” 29 september 2023