Brugge / Samenleving Brugge / Samenleving Bruggelingen hebben in een jaar tijd 16.104 bezorgdheden gemeld Sinds 2009 is het stedelijk Meldpunt actief. Bij het Meldpunt kunnen burgers terecht met alle opmerkingen over en suggesties voor Stad Brugge, de diensten en de dienstverlening. “2023 was voor het zesde jaar op rij een recordjaar qua aantal meldingen: 16.104 meldingen werden geregistreerd. Maar liefst 99,87 procent van alle meldingen werd afgehandeld in 2023”, zegt schepen van Klantgerichte Dienstverlening Pieter Marechal. 2 mei 2024
Brugge / Samenleving Brugge / Samenleving Brugse ombudsman Marc Carlier: “Stad moet beter op zijn communicatie letten” In 2023 behandelde de dienst Ombudsman in Brugge 242 tweedelijnsklachten. Dat is drie dossiers minder dan in 2022 en vier dossiers minder dan in 2021. Volgens ombudsman Marc Carlier bezondigt de stad Brugge zich wel aan een gebrekkige communicatie: “Bijna een derde van de Bruggelingen zegt onvoldoende geïnformeerd te worden.” 3 mei 2024
Brugge / Samenleving Brugge / Samenleving Rapport van de Brugse ombudsman: minder klachten over Huis van de Bruggeling, meer over de dienst Openbaar Domein en over manke parkeerautomaten De Brugse ombudsman Marc Carlier stelde tijdens de gemeenteraad dinsdagavond zijn jaarverslag voor. Opvallend is dat het aantal klachten over het Huis van de Bruggeling jaar na jaar blijft dalen. Minder positief is dat het aantal klachten van burgers steeg van 212 naar 235. Vooral over de dienst Openbaar Domein en over parkeerautomaten wordt geklaagd. 25 april 2023
Brugge / Samenleving Brugge / Samenleving Na een laagterecord door corona klaagt de Bruggeling opnieuw meer Na een laagterecord door corona klaagt de Bruggeling weer meer. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Brugse Ombudsman Marc Carlier, die maandagavond zijn verslag van 2021 voorlegt aan de gemeenteraad. “Burgers worden soms maandenlang aan het lijntje gehouden”, laakt de ombudsman. 25 april 2022
Brugge / Samenleving Brugge / Samenleving Laagterecord aan klachten bij Brugse ombudsman wegens corona In 2020 behandelde de Brugse dienst Ombudsman 217 tweedelijnsklachten. Dat is een daling met bijna 25 procent in vergelijking met 2019. Het gaat om het laagste aantal klachten ooit in de geschiedenis van de dienst Ombudsman. Marc Carlier wijst corona als oorzaak aan. 26 april 2021