Voetbalclub Zulte Waregem lanceert verkeerscampagne: “Te vaak wordt gedacht dat één glas extra geen verschil maakt”

Essevee zet zich via de campagne in om belangrijke maatschappelijke kwesties aan te kaarten. © EL
Eddy Lippens
Eddy Lippens Medewerker KW

“Nog eentje kan de laatste zijn”, met die slogan lanceert Essevee een campagne die iedereen moet aanmoedigen om bewust na te denken over de gevolgen van alcohol achter het stuur.

“Als profvoetbalclub gaat de verantwoordelijkheid van Essevee verder dan voetbal alleen. Voetbal verbindt mensen, en die verbinding wil Zulte Waregem gebruiken om ook buiten de lijnen een positief verschil te maken”, klinkt het bij de club.

“Daarom zet Essevee zich via de campagne ook in om belangrijke maatschappelijke kwesties aan te kaarten, zoals de gevaren van alcoholgebruik in het verkeer.”

Een glas maakt een verschil

“De campagne “Nog eentje kan de laatste zijn” moet iedereen aanmoedigen om bewust na te denken over de gevolgen van alcohol achter het stuur,” zegt Sciandri Jacques.

“Te vaak wordt gedacht dat één glas extra geen verschil maakt, maar de realiteit leert ons iets anders. Zulte Waregem wil benadrukken dat rijden onder invloed niet alleen je eigen leven, maar ook dat van anderen in gevaar brengt.”

“Als club voelen we de verantwoordelijkheid om deze boodschap luid en duidelijk over te brengen, in de hoop dat we mensen aan het denken zetten en levens kunnen redden. We doen dit niet alleen voor onze fans, maar voor iedereen die ooit op de baan komt.”

Fluohesje in clubkleuren

Daarnaast biedt de club vanaf nu ook fluorescerende merchandise aan in de Essevee Shop. “Met deze nieuwe lijn, inclusief fluohesjes en fluorescerende rugzakken, wil Zulte Waregem zijn supporters een extra manier geven om zichtbaar te zijn in het verkeer, terwijl ze hun clubkleuren met trots kunnen blijven dragen.”

(ELD)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier