Nieuwe trage verbinding voor voetgangers en fietsers tussen Sint-Lodewijk en Zwevegem

De schepenen Bert Schelfhout en Regine Rooryck aan de nieuwe fiets- en wandelverbinding tussen de Oliebergstraat in Sint-Lodewijk en de Kappaert in Zwevegem. © DRD
Redactie KW

De werken zijn gestart van de aanleg van een nieuwe wandel- en fietsverbinding tussen de Oliebergstraat in Sint-Lodewijk en de wijk Kappaert in de buurgemeente Zwevegem en de verbreding van het Watermolenpad vanaf de Oliebergstraat naar de Oude Heerweg.

Verder werken aan het creëren van een aangename leefomgeving is een van de actiepunten in het meerjarenplan 2020-2025 van de huidige meerderheidspartijen CD&V en Open Vld. “Het trage wegennet willen we structureel verbeteren door ontbrekende elementen aan te pakken. Andere trage wegen zullen we opnieuw aanleggen of eventueel verbreden, zodat ze kunnen fungeren als alternatieve fietsverbinding”, staat er letterlijk te lezen.

Voor de realisatie van een nieuwe fiets- en wandelverbinding tussen de Oliebergstraat in Sint-Lodewijk en de Kappaertwijk in Zwevegem, werd eerder al een stuk grond aangekocht. “De brede trage weg zal kunnen gebruikt worden als een functionele, veilige en groene doorsteek, maar is ook interessant voor recreatieve doeleinden”, stellen schepen van Openbare Werken Bert Schelfhout (Open Vld) en schepen van Mobiliteit Regine Rooryck (CD&V). “We zijn blij dat we dit intergemeentelijk project kunnen verwezenlijken want het is van groot belang voor een duurzame en veilige mobiliteit.”

“Dit is zonder meer een grote verbetering voor het trage verkeer vanuit Sint-Lodewijk, voetgangers en fietsers zowel recreatief als functioneel. We hopen daarmee ook aan te sluiten bij het toeristisch fietsknooppuntennetwerk dat momenteel door Westtoer wordt aangepast en uitgerold. We krijgen hiervoor ook een subsidie.” (DRD)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier