Ward en Arthur richten unieke onderneming op met elke maand een nieuw paar sokken

Ward Haeck en Arthur De Volder tonen hun originele sokken. (foto TVB)© (foto TVB)
Ward Haeck en Arthur De Volder tonen hun originele sokken. (foto TVB)© (foto TVB)
Redactie KW

Studenten Ward Haeck (22) uit Wingene en Arthur De Volder (22) uit Tielt richtten een jaar geleden een onderneming op tijdens hun studententijd. Ze gingen op zoek naar een origineel concept: sokken in abonnementsvorm verkopen.

“De universiteit van Gent stimuleert studenten die een zaak willen starten onder het project ‘Durf ondernemen’,” vertelt Arthur. “Als je als student een onderneming wil starten, krijg je van de universiteit de kans om met een ondernemerscoach in overleg te gaan. Ik vroeg het statuut als student-ondernemer aan en kon op deze manier rekenen op financiële voordelen. Bij de opstart zaten Ward en ik geregeld samen met de ondernemerscoach om de stappen te bespreken. Ook nu nog kunnen we rekenen op begeleiding tijdens enkele voortgangsgesprekken.”

Origineel idee

De eerste stap was het bedenken van een origineel idee en een merknaam. “Tijdens de brainstormfase dachten we na over een uniek concept. Geen enkel Belgisch bedrijf kwam eerder op het idee om abonnementsvormen aan te bieden waarbij kopers zich maandelijks laten verrassen met originele kousen”, zegt een trotse Arthur.

“Steeds vaker belanden sokken als cadeautje onder de kerstboom”

“Het idee ontstond ongeveer een jaar geleden tijdens dezelfde periode. Kerstmis naderde en dan kopen heel wat mensen leuke cadeautjes voor familie en vrienden. Steeds vaker belanden sokken als cadeautje onder de kerstboom. We hadden een plan opgesteld en moesten daarna op zoek naar een originele naam. Een naam bedenken voor ons concept bleek een moeilijkere opgave dan verwacht. We wilden een naam die goed klonk en toegankelijk is. Mensen moeten aan de hand van de naam het concept kunnen achterhalen. Uiteindelijk viel onze keuze op ‘Socksurprise’. We verrassen de klant maandelijks met een paar aantrekkelijke kousen. Je kan enkel de maat van de sokken kiezen.”

Zelf ontworpen

Het idee is heel eenvoudig. “Op onze website bieden we drie formules aan. De koper kiest zelf of hij een abonnement van drie, zes of negen maanden bestelt. Elke maand krijgt hij dan een origineel paar sokken, zolang het abonnement loopt. Je kan ook een abonnement als geschenk bestellen. We ontwerpen onze sokken zelf en kunnen beroep doen op de creativiteit van een vriendin die studeert als grafisch ontwerper. Dit jaar verkochten we 50 paar kousen. We rekenen volgend jaar alvast op een explosieve groei”, besluit Arthur. (TVB)

Je kan de abonnementen bestellen op de website www.socksurprise.be .

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier