Personages populaire game ‘Animal Crossing’ brengen eilandleven naar SEA LIFE Blankenberge: “We verwachten hierdoor heel wat extra bezoekers”

Ook influencer Lauren Goossens was heel enthousiast over het event. © FVDB
Redactie KW

Vanaf 10 juli kunnen bezoekers van SEA LIFE Blankenberg het zeeleven ontdekken door de ogen van diverse personages uit de game ‘Animal Crossing: New Horizons’ die sinds de lancering in maart 2020 al meer dan 45 miljoen spelers heeft bereikt. Door de exclusieve samenwerking met Nintendo is het dierenpark een van de vier Europese locaties die deze beleving tot 31 augustus aanbiedt. Dinsdagavond kreeg een select groepje influencers een preview. “Ondertussen heb ik deze game al 900 uren gespeeld. De personages zijn echt heel schattig”, reageert de Antwerpse Jade De Winter (26).

Hoe zou jouw leven op een afgelegen eiland eruitzien? In ‘Animal Crossing: New Horizons’, exclusief verkrijgbaar voor de Nintendo Switch, kunnen spelers het leven van hun dromen leiden met het Eilandleven-pakket. Ze vertrekken naar een afgelegen eiland, creëren hun eigen paradijs, en worden vrienden met de andere bewoners. Eenmaal ze hun kamp opgezet hebben, kunnen ze doen wat ze maar willen. De spelers maken kennis met de vele dieren die hun eiland komen bezoeken. Daarnaast gaan ze vissen, tuinieren, decoreren of maken ze een strandwandeling om van de zonsondergang te genieten.

Inbegrepen

Delphine Dobbels, general manager van SEA LIFE Blankenberge, is bijzonder tevreden over de samenwerking met Nintendo. “Ons aquarium is de ideale locatie voor dit unieke avontuur, waarbij bezoekers een rijke en gevarieerde omgeving kunnen verkennen met negen thema-zones en 2.250 zeedieren. We zijn er trots op om ons te onderscheiden en bieden graag, met onze collega’s van SEA LIFE in Scheveningen, Parijs en Berlijn, een unieke ervaring in Europa. Onze bezoekers kunnen bij ons, samen met familie of vrienden, dit leerzame, plezierige en exotische avontuur beleven.”

Geleid door een excursiegids kunnen bezoekers de SEA LIFE Islands verkennen. Ze ontdekken er onder meer Tom Nook, andere eilandbewoners zoals Aurora en Octavian, en vele zeedieren. Ook kunnen ze op zoek gaan naar de meeuw Gulliver, die ergens op de stranden van SEA LIFE is aangespoeld. Ze hebben daarbij geen smartphone nodig, want alles gebeurt met pen en papier. “Het leuke is dat deze beleving inbegrepen is in elk ticket. De mensen hoeven dus niet extra te betalen en het maakt hun bezoek zeker nog specialer. Het is de bedoeling dat ze een aantal opdrachtjes uitvoeren en dat ze tien stempels verzamelen, die ze krijgen van de bewoners van de SEA LIFE Islands. Ze moeten ook proberen om een woord met twaalf letters te vormen. Het hoogtepunt voor velen is de ontmoeting met de enige echte mascotte Tom Nook, die hier dagelijks aanwezig zal zijn!”

Populair

Dobbels voorspelt dat deze animatie een pak extra bezoekers naar het park zal aantrekken. “En dat zullen lang niet alleen gezinnen met kinderen zijn. We weten van Nintendo dat de game ook heel populair is bij twintigers en dertigers. Zo spreken we ook een ander doelpubliek aan. We merken dat er veel interesse is vanuit andere Europese landen. We verwachten dus zeker dat ook buitenlandse fans van deze game speciaal naar hier zullen afzakken. In onze shop hebben we ook merchandise gelinkt aan het spel. In Parijs was dat volledig uitverkocht in één weekend.”

“De game is op de markt gekomen tijdens de coronaperiode, en dan gingen de mensen natuurlijk volledig op in het leven van een eilandbewoner. Ze konden ook de eilanden van hun vrienden bezoeken. Die sociale connectie gaf een stukje rust aan de mensen. Sinds de lancering in maart 2020 heeft ‘Animal Crossing: New Horizons’ al meer dan 45 miljoen spelers bereikt. En de populariteit is nog steeds heel groot”, benadrukt Veerle Van der Jeugt, event manager bij Nintendo België. “SEA LIFE geeft echt veel om de dieren. Dat is ook een van de redenen waarom ons bedrijf deze samenwerking opgezet heeft.”

Preview

Dinsdagavond kreeg een select groepje fervente gamers en influencers een preview. Onder hen ook Jade De Winter (26) uit Antwerpen. “Ik vind het cool dat je je eiland volledig zelf kan uitbouwen en je favoriete bewoners kan verzamelen. Ook de uitbreiding waarbij je de inrichting van je huis kan kopen, is heel leuk. Ondertussen heb ik deze game al 900 uren gespeeld. De personages zijn echt heel schattig. Super dat SEA LIFE nu een fysiek event organiseert hierrond.”

Lauren Goossens (28) uit Dendermonde heeft de game al bij veel vrienden gezien, maar ze heeft die nog nooit zelf gespeeld. “Dit is de kers op de taart om jezelf te motiveren om ‘Animal Crossing: New Horizons’ te starten. Deze samenwerking met een echt dierenpark is fantastisch. Het plaatje past perfect.” (FVDB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier