Vijf harde werkers verzorgen realisatie van Veurne Awards
Het stadsbestuur blikt tevreden terug op de eerste editie van de Veurne Awards. Een handjevol medewerkers van de stad overtuigde de werkgroep dat ze dit event zelf konden aanpakken. Daarin zijn Adriaan Vanelslander, Amy Van de Velde, Célèste Valcke, Axelle Mollet en Tom Van Rompaey met brio geslaagd.
Het idee zat al langer in de pijplijn, en het concept in de geesten van Adriaan, Amy en Tom. “Wat wij drie absoluut gemeen hebben: Veurne moet groot denken en groots uitpakken. We hebben in ons kleine stadje een aanbod dat groter is dan dat van de omliggende gemeentes tezamen. Wij zijn Uitstekend Veurne en we moeten daarop verdikke trots zijn!”
De vijf hebben hun afzonderlijke talenten gebruikt en gebundeld én wilden vooral bewijzen waartoe ze in staat zijn. Een huzarenstukje, want ze moesten deze uitdaging combineren met hun ‘gewone’ dagelijkse werk.
Kort op de bal
Amy zorgde voor het overzicht en de algemene planning. “Tijdens de maandelijkse overlegmomenten met de werkgroep Veurne Toe Koer, Veurne@Work, Horeca Veurne, Unizo, Voka West-Vlaanderen en de Landbouwraad bracht ik alle elementen, voorstellen, tips samen en gaf die door aan de rest van het team. We speelden kort op de bal om de maandelijkse doelstellingen te halen, zoals het maken van de website, uitnodigingen, inrichting van de zaal, het verloop van de avond … Iedere maand informeerde ik de werkgroep over de vooruitgang en naarmate het event naderde, nam ik de praktische afhandeling voor mijn rekening: de tafelschikking en -decoratie, de afspraken met traiteur Vincent Deceuninck, de contacten met de partners …”
Adriaan nam het volledige grafische verhaal op zich. “Ik zag dit als een mooie kans om te tonen waartoe ik in staat ben.” Van de start tot het einde hield hij het spreekwoordelijke potlood in handen. Hij gaf met het ontwerp van het logo van de Awards een leuke knipoog naar de verbinding met de stad. “Ik stond ook in voor het ontwerp van de website, de papieren uitnodigingen, de menukaarten, de tafelnummers, de spandoeken met de sponsors, de vlaggen …” somt Adriaan op.
Hij was ook een steun en toeverlaat voor Amy bij enkele praktische zaken. En tijdens de laatste dagen stak hij ook de handen uit de mouwen bij het mee opbouwen van de zaal. Want in de concrete uitwerking moest alles tot in de kleinste details kloppen.
Tom zorgde voor de communicatie en maakte dat de informatie tijdig en volledig werd uitgestuurd. “Dat houdt in: alle communicatie naar mogelijke kandidaten, naar de partners, de journalisten, de inwoners en de logistieke partners zoals Klank&Licht, presentator Vincenzo Dejonghe. Ik was ook vaak aanwezig bij de overlegmomenten met de werkgroep en waakte er samen met Amy over dat de neutraliteit van de Awards werd verzekerd.”
Roaring Twenties
Het waren ook Amy en Tom die het thema van The Great Gatsby en the roaring twenties hebben voorgesteld. “We zitten namelijk volop in onze eigen roaring twenties”, zeggen ze lachend.
Door zijn jarenlange ervaring in de media nam Tom het verloop van de avond voor zijn rekening, schreef het scenario uit en maakte de introvideo waarin de kandidaten werden voorgesteld.
(MVO)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier