De man verkende ook de zesde en de vierde verdieping, die eveneens met rook gevuld waren. Samen met de andere bewoners verwittigden ze de hulpdienst. Die evacueerden ...

De man verkende ook de zesde en de vierde verdieping, die eveneens met rook gevuld waren. Samen met de andere bewoners verwittigden ze de hulpdienst. Die evacueerden uit voorzorg een twintigtal appartementen.Daarna werd de oorzaak van de rookontwikkeling en brandgeur gezocht. Die werd gevonden in een appartement op de vijfde verdieping. Een bewoner had er eerder een kip in de oven geplaatst en was die vergeten. Eens zijn appartement vol met rook ging, besefte de man zijn fout. Om zijn appartement te verluchten opende hij zijn voordeur waardoor de rook zich verder in de gangen verspreide. De man was aangedaan door zijn fout, maar kwam er zonder kleerscheuren vanaf.Na het ventileren van de gebouwen konden alle bewoners terug naar hun appartement. Schade was er gelukkig niet. De kip was wel niet meer te consumeren.(JVM)