Campagne ‘Een zee aan vrije tijd’ zet Oostends verenigingsleven in de schijnwerpers

Schepen Plasschaert (links) en vertegenwoordigers van de sport-, jeugd- en cultuurverenigingen promoten hun aanbod via ‘Een Zee aan Vrije Tijd’. © gf
Redactie KW

Met de zomervakantie bijna achter de rug, staat Oostende klaar om vanaf september haar bruisende vrijetijdsaanbod te vieren. Met de vernieuwde campagne ‘Een Zee aan Vrije Tijd’ wil de stad de vele verenigingen het hele jaar door in de spotlights zetten en ondersteunen met een uitgebreid vormingsaanbod.

Na enkele succesvolle edities van de ‘Maand van de Vrije Tijd’ de voorbije jaren, presenteert Stad Oostende de vernieuwde campagne: Een Zee aan Vrije Tijd. Sport-, jeugd- en cultuurverenigingen worden via een opvallende fotoshoot in de schijnwerpers gezet. “Met deze campagne omarmen we de verenigingen het hele jaar door en laten we inwoners kennismaken met de diverse vrijetijdsmogelijkheden in onze stad. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe hobby of gewoon wil proeven van de vele activiteiten, ‘Een Zee aan Vrije Tijd’ wijst je de weg”, zegt het stadsbestuur

“Stad Oostende is buitengewoon trots op haar levendige verenigingen, die de kern van ons vrijetijdsleven vormen. Ze zijn van onschatbare waarde voor ons welzijn: kunnen ontspannen, vrienden maken, deel uitmaken van een team… Met deze campagne vieren we de bijdrage die deze verenigingen leveren aan onze gemeenschap, alsook de passie en inzet van alle betrokkenen. De voorbije jaren lag de focus van de campagne op de maand september, maar nu pakken we het anders aan. Niet elke vereniging heeft baat bij extra promo in die ene maand, dus promoten we de verenigingen en hun aanbod op meerdere momenten tijdens het jaar”, zegt schepen van Vrije Tijd Bart Plasschaert (CD&V).

Vormingsaanbod

Ook dit jaar wordt een uniek vormingsaanbod geïntroduceerd voor alle vrijetijdsverenigingen in Oostende. Dit gratis vormingsaanbod behandelt belangrijke onderwerpen, zoals brandveiligheid, communicatie verbeteren met AI, coachen en leiding geven binnen je vereniging en het verlagen van drempels. ‘Een Zee aan Vrije Tijd’ markeert de start van dit waardevolle vormingspakket met verschillende sessies tussen september 2024 en juni 2025. Daarnaast lanceert Stad Oostende het vormingsaanbod ‘Digiwijs’. Verenigingen kunnen tijdens de lessen de digitale kennis van hun leden versterken en hun activiteitenaanbod uitbreiden. Meer info vind je op www.oostende.be/digiwijs.

Verenigingen bieden tal van gratis kennismakingsactiviteiten aan. ‘Een Zee aan Vrije Tijd’ bundelt dit aanbod in een handige kalender. Je kan meedoen aan workshops, open trainingen, rondleidingen, concerten, tentoonstellingen en nog veel meer. Als kers op de taart zorgt UiTPAS ervoor dat iedereen drempelvrij kan deelnemen aan het vrijetijdsaanbod van de verenigingen. (HH)

Meer informatie en het volledige programma op www.oostende.be/vrijetijd

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier