Vanessa (40) start met online shop Blooming Happi’ness: “In deze sector draait alles rond bloeiend geluk”

Vanessa Blomme kan haar creativiteit kwijt in Blooming Happi’ness. (foto Kurt) © Kurt Desplenter Foto Kurt
Redactie KW

Vanessa Blomme startte met Blooming Happi’ness, een online shop die originele geschenken voor geboortes en huwelijken verkoopt, maar ook gepersonaliseerde geschenken, pampertaarten en snoeppakketten.

“De naam Blooming Happi’ness is heel toepasselijk”, vertelt Vanessa Blomme (40), getrouwd met Björn Declerck en mama van Mylan (19), Keano (17) en Febe (14). “In deze sector draait alles rond bloeiend geluk, maar het is ook een dubbele verwijzing naar mijn eigen naam, als in BLO van Blomme en Ness van Vanessa.”

Gelukkigste momenten

Vanessa woont in de Molenlaan en startte de zaak in bijberoep, daarnaast werkt ze als schadebeheerder bij expertisekantoor Xolutions BV. “Hoewel ik deze job heel graag doe, mis ik het creatieve. Na een van de jongste babybezoeken en het zien van de uitgestalde doopsuikers besloot ik om toch de stap te zetten. Zo heb ik nu mijn administratieve job als schadebeheerder, maar ook een job waarbij je de mensen treft in de gelukkigste momenten van het leven.”

“Toen ik de eerste keer binnenstapte in een doopsuikerwinkel, toen ik zwanger was van mijn oudste, wist ik dat dit iets was dat op mijn lijf geschreven is. Maar toen was dat niet te combineren met mijn job in het AZ Sint-Lucas met wisselende shifts. Het idee speelde echter de jongste jaren steeds vaker op”, zegt Vanessa.

“Je kan bij mij terecht voor originele bedankingen voor geboorte, communie/lentefeest, huwelijk, jubileum, juf/meester en bijhorend drukwerk dankzij de samenwerking met Tadaaz. Daarnaast zijn er ook gepersonaliseerde geschenken mogelijk, pampertaarten, snoeppakketten en paaspakketten.”

Idee uitwerken

“Via de website www.bloominghappiness.be vind je de items die online besteld en betaald kunnen worden.”

“De mogelijkheden en trends binnen de doopsuikerbranche zijn echter zo variërend dat niet alles op de webshop geplaatst kan worden. Veelal hebben de klanten al een ideetje gezien en word ik gecontacteerd met de vraag of ik dit kan uitwerken. Na overleg wordt dan een offerte op maat opgesteld.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier