Trek in stukje Pannekaas met Pier Kloeffe?

Belinda Flamey (links) van de dienst lokale economie en toerisme samen met Lyn Deeren van de Beauvoordse Walhoeve. © Myriam Van den Putte
Myriam Van den Putte
Myriam Van den Putte Journaliste Het Wekelijks Nieuws

Het lokaal bestuur heeft op de Lentemarkt uitgepakt met een primeur: de voorstelling van de gloednieuwe Pannekaas – die meteen ook kon worden geproefd. De kaas werd gemaakt in opdracht van het lokaal bestuur door de Beauvoordse Walhoeve. Het is een pittige boerenkaas, gerijpt in het gekende Pier Kloeffebier uit De Panne.

Lyn Deeren van de Beauvoordse Walhoeve: “We kregen de vraag vanuit het schepencollege of we geen kaas konden ontwikkelen als typisch streekproduct voor De Panne. Schepen Stéphane Buyens had daarbij wel een specifieke suggestie: het lokale Pier Kloeffebier moest erin verwerkt worden. Dat zagen we wel zitten, we maken immers al jaren kaas met verse producten. We hebben de Pannekaas pittig bijgekruid en een aantal keren proefgedraaid tot we het definitieve resultaat konden voorleggen.”

Belinda Flamey (dienst Lokale Economie en Toerisme): “De dienst Communicatie heeft het etiket ontworpen, waarop uiteraard Pier Kloeffe prijkt. Het is de bedoeling om de kaas aan te bieden in de lokale winkels, ook in Hoevewinkel Noordgasthuis, en in een aantal horecazaken die dan de Pannekaas kunnen presenteren bij een Pier Kloeffebier. We kunnen in een volgende fase met dit mooie product buiten De Panne trekken en het verder commercialiseren.”

Schepen Buyens: “Ik denk er bijvoorbeeld aan om de Pannekaas te serveren bij het ontbijt in onze hotels.” (MVO)

Lees meer over:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier