Tielt wil in de toekomst sterker inzetten op citymarketing. Dat staat in het nieuwe strategisch commercieel plan van de stad. Een van de denkpistes is het plaatsen van grote letters aan de Hallentoren, die samen de naam ‘TIELT’ spellen.
Het plan brengt de sterktes en zwaktes van Tielt als handelsstad in kaart en lijst meteen ook enkele actiepunten en suggesties op, die op korte of lange termijn uitgevoerd kunnen worden. Zo is er onder meer sprake van nieuwe ‘shop & go’-parkeerplaatsen, meer pop-up zaken in leegstaande panden en een heropstart van een Raad voor Lokale Economie.
Wellicht het opmerkelijkste voorstel is een ‘Instagrammable’ blikvanger op de Markt, door reuzengrote letters aan te kopen die samen het woord ‘TIELT’ vormen. Dat woord zou dan samen met de fotogenieke Hallentoren in selfies en foto’s op sociale media opduiken. Die investering wordt geschat op zo’n 35.000 euro, al gaat het voorlopig om een denkpiste. Daar is voor alle duidelijkheid nog geen budget voor vrij gemaakt. (SV)