Stadion KVDO heeft nieuwe naam
Enkele uren vóór de aftrap van de kustderby KVDO versus Blankenberge, werd de nieuwe stadionnaam plechtig ingehuldigd. Het Oostendse Albertpark wordt voor 3 jaar het ‘Batimont Solar Park’, genoemd naar het gelijknamige zonnepanelenbedrijf dat zich als sponsor heeft geëngageerd.
Het Albertpark kende de voorbije jaren wel nog enkele namen. Zo luidde de naam tussen 2016 en 2020 de Versluys Arena en tot aan het faillissement van KV Oostende in de zomer van 2024 de Diaz Arena. Na de nieuwe samenwerking tussen KSV Diksmuide en het failliete KVO werd teruggegrepen naar de naam Albertpark. En nu is er dus weer een nieuwe naam: Batimont Solar Park. Het bedrijf is gespecialiseerd in de installatie van zonnepanelen en thuisbatterijen bij particulieren en bedrijven.
Match
“Dit is een unieke mogelijkheid om ons bedrijf in de kijker te plaatsen”, zegt zaakvoerder Edelhart Olivier. “Hier is niet enkel passage van voetbalfans, maar ook van talloze toeristen. Het niveau van derde nationale weerspiegelt bovendien niet de realiteit van deze club: meer dan 2.000 abonnees, gemiddeld 1.700 toeschouwers, een uitgebreid sponsornetwerk en media-aandacht. De club is dan ook gezond ambitieus om de komende jaren verder door te groeien en dat met de klemtoon op eigen West-Vlaamse spelers die hun shirtje nat maken en een beleid zonder financiële risico’s. Die normen en waarden matchen volledig met Batimont Solar.” Olivier benadrukt dat bewust niet werd gekozen voor de term ‘arena’, maar wel voor ‘park’. “Zo blijft de link met het historische Albertpark behouden. Hoewel ik zelf van Roeselare ben, heb ik trouwens ook zelf een link met Oostende en het stadion: ik heb in Oostende gestudeerd en mijn kot was om de hoek van het stadion. Ik passeerde er toen quasi elke dag maar ik had nooit kunnen denken dat mijn bedrijf ooit de stadiongevel zou sieren.”
Opportuniteit
KVDO-ondervoorzitter Karl Vannieuwkerke onderlijnt dat de club en Batimont eenzelfde DNA delen. “Llokale verankering, hard werken zonder te hoog van de toren te blazen, maar toch ambitieus zijn en out of the box denken. We beseffen dat de naam Albertpark een historische waarde heeft voor veel fans, maar als we sportief ambitieus willen zijn, moeten we ook zorgen dat we interessante, commerciële opportuniteiten met beide handen aannemen. We mogen niet vergeten dat er naast inkomsten ook kosten zijn. Om sportief én extrasportief te kunnen groeien, moeten we er dus voor zorgen dat die inkomsten zo hoog mogelijk zijn. Een mooie, commerciële deal zoals met Batimont Solar helpt ons daarbij.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier