Ruth blikt tevreden terug op lancering eigen kledinglijn: “Dit smaakt naar meer”

Ruth Goethals tussen haar collectie: “Het is allemaal een kwestie van origineel durven zijn.” (foto GGM)
Redactie KW

Uitgerekend op een moment dat talloze modemerken failliet gaan, lanceerde onderneemster Ruth Goethals in haar vier Miss Allure-boetieks de nieuwe Belgische kledinglijn Allures. Drie maanden later blikt ze tevreden terug. “De lancering verliep prachtig en onze kledinglijn verkoopt het beste van al onze merken”, glundert Goethals.

Op maandag 4 maart lanceerden Ruth Goethals en haar dochters Sare en Sill de nieuwe kledinglijn Allures. Dat is een gedurfde zet, vooral als je weet dat de laatste vier jaar de ene modeketen na de andere failliet is gegaan: Score, Cassis, het Belgische Esprit, Scotch & Soda, Pimkie, Didi, Coolcat… “We zijn vechters en gepassioneerd door mode”, vertelt Ruth. “Midden in de coronaperiode hebben we zelfs extra winkels geopend. We hebben nu boetieks in Wingene, Maldegem, Knesselare en Ingelmunster. We pakken uit met een betaalbare, kleurrijke, frisse, jonge, stijlvolle en exclusieve lijn voor iedereen, van kleindochter tot grootmoeder. Klanten kunnen kiezen uit zo’n 40 silhouettes – bloesjes, truien, gilets, rokjes, broeken – waarvan er maximaal zo’n 50 stuks gemaakt worden, verdeeld over vier winkels. Bovendien brengen we die kledinglijn uit van maatje 36 tot 48. Zo willen we het taboe doorbreken, dat klanten met een maatje meer door het leven moeten met een jeans en zwarte outfit. Hoe saai wordt alles dan?”

Casual chic

Vandaag zijn we drie maanden verder. Hoe gaat de verkoop? “De lancering was zonder meer een succes”, blikt Ruth terug. “Er waren maar liefst 300 belangstellenden, die genoten van de showroom, de modeshow en workshop. Hoewel we verschillende modemerken aanbieden, verkoopt onze kledinglijn het beste van allemaal. Natuurlijk doen we daar een extra inspanning voor en kunnen we onze collectie met casual chic een eigen ‘touch’ geven. Het feit dat we onze klanten goed kennen, de exclusiviteit en onze voorliefde voor kleur slaan duidelijk aan. Pas op, het is hard werken en we beleven moeilijke tijden. Maar we blijven ons inzetten en ondernemen en we zien wel waar we uitkomen. Bovendien helpt het kwakkelweer ook niet echt.”

kiezen voor kleur

Ondertussen werken Ruth, Sill en Sare aan de wintermode, die er eind augustus aankomt.

“De wintermode kondigt zich grijs, zwart en wit aan”, weet Ruth. “Maar we blijven trouw aan ons opzet: een kleurrijke lijn, vrouwelijk en elegant, met gedurfde prints, soepel vallende stoffen en een perfecte pasvorm. We willen nu silhouetten aanbieden tot maatje 50. We luisteren naar onze klanten en zien wat commercieel is en wat niet. Over de verkoop ben ik echt tevreden en dit smaakt duidelijk naar meer. Het is allemaal een kwestie van origineel durven zijn en jezelf onderscheiden in deze grote, boze wereld.“ (lacht) (Georges Gielen)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Expertise