Paulig Around the World Challenge levert 5.000 euro op voor De Sociale Kruidenier en het Mannahuis

© (Foto GF)
© (Foto GF)
Redactie KW

Met meer dan 700 collega’s een sportieve activiteit organiseren mag vandaag misschien iets minder evident zijn, onmogelijk is het zeker niet. Dat dachten de collega’s van het Jeuncomité bij Paulig in België, in de regio beter bekend omwille van de Poco Loco-productiesites voor tortillachips en wraps.

Ze lanceerden de uitdaging om in mei zo veel mogelijk kilometers te verzamelen door te wandelen, lopen en fietsen, met als ultieme doel om de wereld rond te gaan. 40.000 kilometer verzamelen op 1 maand tijd: een ambitieus doel, maar aan triggers geen gebrek. Niet alleen een fijne attentie voor elke deelnemer en extra prijzen voor de beste wandelaar, loper, fietser en allrounder, maar vooral een gift door Paulig van 5.000 euro aan het goede doel als de 40.000 kilometer tegen het einde van de maand mei behaald zouden zijn.

Eindbalans

Hoewel het weer in mei niet meteen het meest uitnodigende was om buiten te wandelen, lopen en fietsen, werd het doel met glans behaald. Alle Belgische Paulig-medewerkers samen verzamelden 46.129,32 km tijdens de maand mei. Alles werd netjes bijgehouden via het Gusto Sportivo, een platform voor sport en beweging speciaal voor bedrijven in de voedingssector.

De meest sportieve Belgische Paulig-medewerker, Koen Vancraeynest, verzamelde alleen een indrukwekkende 1.828 kilometer. Het leverde hem alvast de titel van beste allrounder op. “Ik ga sowieso regelmatig sporten, maar deze uitdaging motiveerde me om er in mei extra hard voor te gaan. Niet alleen is mijn conditie er nog op vooruitgegaan, ik ben ook blij dat ik mijn steentje kon bijdragen aan de gift voor het goede doel.”

Steun aan twee goede doelen met focus op voeding

De collega’s van het Jeuncomité kozen zelf 2 goede doelen die gisteren elk een cheque van 2.500 euro in ontvangst mochten nemen: De Sociale Kruidenier en Het Mannahuis.

Heidi Vanneste, lid van het Paulig-Jeuncomité: “We kozen deze twee goede doelen omdat ze zich lokaal inzetten in de strijd tegen armoede. Dat het om organisaties gaat die zich focussen op steun via maaltijden en voedselpakketten is ook geen toevalligheid voor een voedingsbedrijf zoals het onze.”

“Voor het Mannahuis is deze gift zeker een welkom duwtje in de rug bij onze recente heropstart na een lange sluitingsperiode door corona”, zegt Renaat Desmedt, voorzitter van het Mannahuis. De gift ondersteunt ook de gloednieuwe werking van De Sociale Kruidenier, die op 14 juni de deuren opende bij RSLopPost. “Wij streven ernaar de kleinste sociale kruidenier te zijn, wat zou betekenen dat de armoedeproblematiek daalt. Spijtig genoeg stijgen onze cijfers jaar na jaar. Deze gift is dan ook meer dan welkom om onze werking te ondersteunen”, aldus Patrick Schreurs, voorzitter van De Sociale Kruidenier.

Arnauld Demoulin, SVP, BA Customer Brands bij Paulig: “De Paulig Around the World Challenge was langs alle kanten een succes. Het motiveerde onze medewerkers om buiten te komen en te sporten, het was een fijn gespreksonderwerp onder de collega’s en het was voor ons als bedrijf een manier om terug te geven aan de samenleving. Paulig, het Finse bedrijf waar Poco Loco deel van uitmaakt, heeft sterke duurzaamheidsdoelstellingen. Focus ligt hierbij op producten die de gezondheid en het welzijn van de mens en de planeet mogelijk maken, het klimaat en circulariteit, en een eerlijke en inclusieve manier van werken. Op een verantwoorde manier deel uitmaken van de samenleving waarbinnen we opereren, is hierin een van de actiepunten. We zijn dan ook blij dat we dankzij deze gift een steuntje in de rug kunnen geven aan De Sociale Kruidenier en het Mannahuis, twee organisaties die een belangrijke rol spelen in het ondersteunen van mensen en gezinnen in Roeselare die het financieel moeilijker hebben.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier