Problemen Telenetonderbreking Ruddervoorde van de baan, bewoners hebben terug internet en digitale tv

De werknemers van Jacops schatten dat de werken nu nog 6 tot 7 uur zullen in beslag nemen. © Geert Stubbe
Geert Stubbe
Geert Stubbe Medewerker KW

De onderbreking van de Telenetdiensten in Ruddervoorde bleef voor heel wat beroering zorgen zowel in Ruddervoorde zelf als op de Baliebrugge. Donderdag kort na de middag werd een glasvezelkabel doorboord op de kruispunt van de Kortrijksestraat en de Sint-Elooistraat waardoor alle Telenet diensten uitviel. Diezelfde avond kwamen er verschillende ploegen ter plaatse maar er werd vastgesteld dat het een heel complexe situatie was en dat de herstelling niet dadelijk kon worden uitgevoerd waardoor Ruddervoordse Telenetklanten nu voor de derde dag op rij geen tv en internet hadden. Uiteindelijk werd het probleem deze avond opgelost.

Nadat de werknemers van Jacops vrijdagmorgen tot 3u ‘s nachts hadden doorgewerkt om een bovengrondse kabel te spannen en de nodige graafwerken uit te voeren, kwamen ze zaterdag iets na 12 uur terug op de werf toe om de beschadigde kabel verder te lokaliseren. Om 13u20 konden ze ter hoogte van het kantoor van Seguro de beschadigde kabel uit de buis trekken.

Om 15u15 kwam ten slotte een technicus ter hoogte van de Kortrijksestraat de beschadigde kabel verbinden met de nieuwe luchtlijn, een delicaat werk. “We kunnen nog geen exact uur meedelen wanneer de herstelling zal voltooid worden maar we hebben goeie hoop dat tegen morgenochtend de Telenet diensten zullen kunnen opgestart worden indien er zich geen verder problemen meer voordoen,” aldus de woordvoerder Stefan Coenjaerts van Wyre.

9de keer op korte tijd

De werknemers van Jacops schatten dat de werken nu nog 6 tot 7 uur zullen in beslag nemen. Iets voor 20u waren de problemen van de baan en hadden de omwonenden terug probleemloos internet en digitale tv/ In een reactie vanuit de gemeente was te horen dat Oostkamp niet verantwoordelijk is voor deze panne. De gemeente liet wel weten dat de panne los stond van de werken in Baliebrugge en eerder in functie is van de werken van Fluvius om het laagspanningsnet te verzwaren. Vervelend is wel dat met deze kabelbreuk ook de Baliebrugge terug getroffen is, voor de 9de keer op zeer korte tijd.

“Nu is het terug meer dan 48 uur dat we geen telefoon, internet of TV hebben als Telenet klant; één van de vorige keren heeft het zelf 84 uur geduurd voor alles hersteld was. Deze panne is voor ons wel de druppel en bekijken we hoe we nu een passende klacht moeten indien want met een eventuele schadevergoeding van 1 euro per dag dat we geen Telenetdiensten hebben zijn we niet tevreden,’ horen we van een Baliebruggenaar. (GST)

Lees meer over:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content