De primeur vorig jaar werd meteen een megasucces met ruim 500 bezoekers. Het verlengstuk, Tenue Ruiselede genoemd, vindt plaats op zaterdag 8 december van 10 tot 22 uur in de lokalen en loodsen van het bedrijf Future Light in de Oude Tieltstraat 12 in Ruiselede. De organisatie is in handen van een vriendenkring van vijftien oud-leiders en -leidsters van Chiro Ruiselede. Het is een gelegenheidsmarkt voor de verkoop van tweedehandsgoederen, -kledij, -schoenen en div...

De primeur vorig jaar werd meteen een megasucces met ruim 500 bezoekers. Het verlengstuk, Tenue Ruiselede genoemd, vindt plaats op zaterdag 8 december van 10 tot 22 uur in de lokalen en loodsen van het bedrijf Future Light in de Oude Tieltstraat 12 in Ruiselede. De organisatie is in handen van een vriendenkring van vijftien oud-leiders en -leidsters van Chiro Ruiselede. Het is een gelegenheidsmarkt voor de verkoop van tweedehandsgoederen, -kledij, -schoenen en diverse leuke accessoires. Nu al zijn ruim 10.000 stuks binnengebracht en daarmee is de capaciteit bereikt.Tess Dekeersgieter licht het humanitaire project toe. "In het kader van De Warmste Week organiseren we nu voor de tweede keer een hippe closet sale", vertelt Tess. "Al wie goederen binnenbracht, koos het percentage van de verkoopprijs dat ze afstaan aan het goede doel, met vier opties: 25, 50, 75 of de volle 100 procent. Wij storten de bedragen van de verkoop op de rekening van de verkoper. Niet-verkochte zaken gaan terug naar de aanbieder of integraal naar een goed doel. Onze hechte en enthousiaste vriendenkring regelt de praktische zaken van a tot z.""Vorig jaar kwamen ruim 500 kooplustigen over de vloer: een win-winsituatie, voor een lage prijs wat aankopen doen én tegelijk de maatschappij een gul en warm hart toedragen. Ons tweede motief is het sensibiliseren van de consument om ecologisch en dus tweedehands te kopen.""Als goede doel kozen we dit keer voor de organisatie 'Don't Hide Inside', die via theatervoorstellingen en psycho-educatie in scholen het taboe rond suïcidale gedachten, depressie en zelfverwonding wil doorbreken. We vonden dat dit issue aanleunt bij de jongerengroep, zoals wij er een zijn. Iedereen wordt wel eens geconfronteerd met die gedachten. Erover openlijk praten is nog een te pijnlijk taboe. Daarom de link met die organisatie. Het wordt meer dan een zakelijke markt. We maken het voor iedereen uiterst gezellig in een prachtige locatie. Met de verkoop van een glaasje, taart, heerlijk dampende soep en de zo gegeerde ouderwetse stuute", besluit Tess. (RV)