Nieuwpoort steekt #samensterk-campagne in winters jasje
Met de wintereditie van de communicatiecampagne #samensterk spoort Stad Nieuwpoort iedereen aan om zich te houden aan de coronamaatregelen. In het straatbeeld zijn opvallende slogans te zien die de regels op een speelse en duidelijke manier benadrukken. Nieuwpoort verspreidt die boodschap ook via affiches en kaartjes om het samenhorigheidsgevoel te versterken.
Met de kerstvakantie in aantocht pakt Stad Nieuwpoort uit met het tweede luik van de communicatiecampagne #samensterk. Via deze nieuwe winterse stadscampagne wil Nieuwpoort inwoners, tweedeverblijvers en bezoekers verbinden in de strijd tegen het coronavirus. Niemand staat er alleen voor. Daarom koos de Stad in deze editie voor leuzen die beter aansluiten bij kerst, huiselijkheid en gezelligheid. Met slogans als ‘Eigen haard is goud waard’, ‘Ho Ho hou nog even vol’, ‘Uit het oog maar niet uit het hart’, ‘Wees goed gemutst’ en ‘Zoals ’t klokje thuis tikt…’.
Ieder Nieuwpoorts gezin krijgt een pakketje met vijf postkaarten met mooie spreuken. Door deze kaarten te versturen of voor het venster te plaatsen, benadrukt iedereen het belang om de huidige regels goed op te volgen.
Daarnaast komen in dezelfde stijl vlaggen in het straatbeeld én affiches aan stadsgebouwen en bij de handelszaken. De campagne zit zelfs verwerkt in de kerstdecoratie. In de kerstbomen op het openbaar domein hangen speciale kerstballen die telkens een spreuk meegeven.
Regels blijven volgen
Burgemeester Geert Vanden Broucke is tevreden met de gekozen formule: “Na al die maanden hoopt iedereen op een snelle terugkeer van de normale gang van zaken. Helaas is dit nog niet direct toekomstmuziek. Daarom blijft het uiterst belangrijk dat we de regels blijven volgen. Dit is absoluut nodig om jezelf én anderen te beschermen. Als we dat samen doen houden we het coronavirus weg uit Nieuwpoort. Met onze nieuwe campagne willen we iedereen een hart onder te riem steken én aansporen om te blijven volhouden.”
Ter ondersteuning van de vele initiatieven in het straatbeeld volgt via de diverse communicatie- en promotiekanalen ook een digitaal luik van de #samensterk-campagne.
Boodschap van hoop: er komt licht in de duisternis
Nieuwpoort pakt ook uit met een eigen variant van de actie waarbij mensen een lichtje voor hun raam plaatsen. In plaats van echte lichtjes voorziet de Stad een speciale poster om aan het raam te hangen. De affiche toont hét bekendste en grootste lichtbaken van de stad: de Nieuwpoortse Vuurtoren met de veelzeggende slogan ‘Er komt licht in de duisternis.’
Burgemeester Vanden Broucke licht toe: “Alle vuurtorens samen vormen een zee aan licht. Dit is een verwijzing naar het spreekwoordelijke ‘licht aan het einde van de tunnel’. We weten dat de weg nog lang is maar hebben toch vertrouwen in een goede afloop. Die positieve ingesteldheid brengen we samen tot uiting door het uithangen van de poster met de Vuurtoren.”
Het grote publiek kan de affiches verkrijgen bij de Dienst Toerisme in Nieuwpoort-Bad, de bibliotheek, het stedelijk zwembad en Het Sociaal Huis of tijdens de vrijdagmarkt op het Marktplein.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier