Mivaltientje verkoopt zijn producten, vervaardigd door de gasten met een beperking, nu ook online via Facebook. Het werkt daarvoor samen met socialemediaburo.be. “We hebben door dit extra verkoopkanaal de voorbije maand dubbel zo veel verkocht als dezelfde periode vorig jaar.”
De etalagefunctie is nieuw op Facebook. “Wij hadden nog geen webshop en hoewel ik vaag al eens iets over de mogelijkheid om een Facebookshop uit te bouwen had gezien, durfden we op eigen kracht de stap niet te zetten”, zegt Kimberly Commyn, communicatieverantwoordelijke van Mivalti.
Het toeval wil dat het Tieltse socialemediaburo.be, dat online trainingen aanbiedt over sociale media, op zoek was naar een partnership om de Facebookshop uit te testen. “We dachten er eerst aan om zelf een minionderneming op poten te zetten. Door een gelukkig toeval zocht Mivalti net wat wij wilden uittesten“, zegt zaakvoerster Nadja Desmet.
Snelle afhandeling
Het principe is eenvoudig. Wie naar de Facebookpagina ‘Mivaltientje Winkel’ navigeert, krijgt een digitale etalage te zien met producten die de zaak uit de Kortrijkstraat deze geschenkenperiode in de kijker zet: een keukenshort met standaardtekst, een gepersonaliseerde versie en een geschenkdoos met een tapasplank, kruidenzout, een zelfgemaakte kaars en Provençaalse olie.
“Door op het item te klikken, wordt de klant naar een achterliggend systeem geleid, waar het product meteen kan worden besteld en betaald. Ook de gewenste personalisering kan je daar meteen ingeven”, zegt Kimberly. Mits een kleine meerprijs wordt het product thuis bezorgd.
Trend worden
“Dit zal een trend voor 2020 worden, want ook andere sociale media bieden deze optie aan”, zegt Nadja Desmet. “Vooral voor lokale handelaars is het een handige tool, zonder dat ze echt moeten investeren in een webshop.”
Het Mivaltientje is alvast opgetogen over de eerste resultaten. “Na de eerste maand hebben we dankzij de Facebookshop dubbel zo veel verkocht als dezelfde maand vorig jaar. Er zijn ook mensen die rechtstreeks bij Mivalti kopen, nadat ze onze digitale etalage op Facebook hebben gezien.”
Initiatief doortrekken
Opdat de Mivalti-gasten de extra vraag tijdig verwerkt krijgen in de ateliers vraagt men om alle bestellingen voor de eindejaarsfeesten tegen 9 december te plaatsen. “Gegarandeerd zal onze Facebook-verkoop een vervolg krijgen in aanloop naar Moeder- en Vaderdag en bij andere gelegenheden”, besluit Kimberly.
(TVW)