Mascotte en nieuwe huisstijl voor Torhoutse CD&V
Er is een jaar brainstorming en uitwerking aan voorafgegaan, maar nu is het zover: de Torhoutse CD&V heeft een nieuwe huisstijl, inclusief de mascotte Tor. De lancering gaat straks gepaard met een actie rond verkeersveiligheid.
Het project werd zaterdag voorgesteld door CD&V-voorzitter Hilde Stockman, burgemeester Kristof Audenaert en fractieleider in de gemeenteraad Pieter Billiet. Het embleem stelt een mannetje voor met het hoofd in de vorm van een hart, gevormd door de letters C, D en V. Dat hart duidt niet enkel op de liefde van de partij voor haar stad, maar ook op de geografische ligging van Torhout in het hart van West-Vlaanderen.
Samen met communicatiebureau Liquid Society
Voor het uitwerken van de nieuwe huisstijl heeft de partij zich laten bijstaan door het Brugse marketing- en communicatiebureau Liquid Society. Dat oranje de boventoon voert, mag geen verbazing wekken, want dat is nu eenmaal de CD&V-kleur. De slogan Tor hout van jou valt dubbel te interpreteren: enerzijds dat Torhout aan de bevolking toebehoort en anderzijds dat de mascotte Tor van Torhout houdt, met dt dan weliswaar.
“Net vóór de lockdown van vorig jaar in maart zijn we met het creatieve proces gestart”, zegt fractieleider Pieter Billiet. “Corona deed alles wat moeizamer verlopen, maar dankzij digitale vergaderingen boekten we toch de nodige vooruitgang. Sinds omzeggens oktober hebben we alles klaar en konden we onze huisstijl een concrete vorm geven, met 3D-prints van onze mascotte, affiches, badges en noem maar op. Vanaf nu zal Tor geregeld opduiken en zullen we tal van acties aan dat sympathieke figuurtje ophangen.”
Eerste actie wordt ‘Tor houdt het veilig’
“Uiteraard vormen we met CD&V een politieke partij, maar we noemen onszelf nog het liefst een team van geëngageerde mensen dat via de politiek tal van zaken wil realiseren voor onze stad, onze buren en de hele bevolking”, zegt voorzitter Hilde Stockman. “De nieuwe huisstijl moet die dynamiek in de verf zetten. We hopen dat de mascotte Tor bij jong en oud aanslaat en er de mensen toe zal aanzetten om zich bij het beleid van het stadsbestuur betrokken te voelen.”
Een eerste actie gekoppeld aan de mascotte heet: Tor houdt het veilig . “Uit de snelheidsmetingen die de digitale waarschuwingsborden registreren, blijkt dat er in heel wat straten te snel gereden wordt”, verduidelijkt Pieter Billiet. “Verkeersveiligheid is een absolute topprioriteit. Dus zullen we in dat kader aan het stadsbestuur vragen om de resultaten van de metingen breder bekend te maken. Op het einde van onze actie hopen we dat meer mensen zich aan de snelheidsbeperkingen zullen houden. Op dat moment zullen we de straat met de beste score in de bloemetjes zetten.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier