In shoppingcenter K in Kortrijk is tot en met zondag 7 december #KransVoorKracht open. De pop-up is een opvallend initiatief van De Warmste Week waar topfloristen, bloemenscholen en groothandels uit België samen adventskransen verkopen. De opbrengst gaat naar Bubble-ID, dat strijdt voor meer bewustzijn rond onzichtbare ziektes.
“Het is een warme actie gedragen door de volledige bloemensector waarmee we mensen die onzichtbaar ziek zijn (PID) willen ondersteunen, en daar zijn we bijzonder dankbaar voor”, luidt het bij initiatiefnemer Florview.
Nooit eerder werkten zoveel Belgische floristen, groothandels en scholen samen rond één warm initiatief. De actie wordt getrokken door Seda Virabian van Seda’s bloemenatelier op Overleie in Kortrijk, zelf getroffen door een onzichtbare ziekte, in samenwerking met An Teunynck en Micheline Vansintjan van Floreview, platform voor floristen. Deze actie is niet alleen een Warmste Week-actie, maar ook een nationaal floristiek initiatief dat meer dan ooit toont hoe creatieve ondernemers en warme harten samen impact maken.