Het Feestpaleis uit Tielt ziet agenda weer vollopen: “Drukkere zomer dan normaal”

Patricia Desmet en Bjorn Borms bij een van hun springkastelen: “Overal waar we komen, is er feest. Fantastisch!” © Wouter Meeus foto WME
Redactie KW

Spreken doen de mensen met enige voorzichtigheid, maar nu de evenementen stilaan hun weg terugvinden naar het grote publiek, kijken velen vooruit naar wat nog moet komen. Zo ook Bjorn Borms (42) en Patricia Desmet (37), die met Het Feestpaleis hun agenda stilaan weer zien vollopen.

“We hebben mooie weken achter de rug en ook de komende maanden staat de agenda voor ons goed gevuld. We kijken inderdaad hoopvol naar de toekomst, maar luidop zeggen dat we de moeilijkste periode achter de rug hebben, durven we toch ook niet. Het zou jammer zijn om te vroeg victorie te kraaien”, steekt Patricia Desmet van wal.

Iedereen lijkt de weg naar de tuinfeestjes gevonden te hebben en dat legt ook Het Feestpaleis geen windeieren. “De zomervakantie was voor ons absoluut drukker dan we normaal gewend zijn, maar je hoort ons zeker niet klagen. We voelen echt dat mensen blij zijn om terug bij familie en vrienden een feestje of barbecue te doen. Dan mag een springkasteel voor de kinderen niet ontbreken. Ook september barst als het ware uit zijn voegen qua drukte, maar zoals al gezegd: daar zijn we heel blij mee.”

Werken in vakantie

Volop in de drukke weken heeft ook Het Feestpaleis kunnen genieten van wat vakantie. “Onze vakantie zit er net op, maar ook in onze vakantie blijven we verder werken. We zijn één week naar het buitenland geweest en dan ligt het echt even helemaal stil. Maar de dag na terugkomst waren we alweer op de zwier met onze kastelen en volksspelen. Voor ons voelt dit veel meer als een hobby dan als werken. Overal waar we komen, is er feest en plezier. Wij genieten daar dan ook echt van.”

Voor de drukke agenda gaapte vooral de leegte. “De grootste impact was inderdaad voor ons dat we plots veel tijd over hadden in het weekend. Terwijl we elk jaar wel één of meerdere springkastelen aankochten, hebben we afgelopen jaar die investering niet gedaan. Maar als we nu zo verder kunnen doen, dan komt er komende winter zeker een nieuwtje binnen.”

De coronaperiode heeft er alvast niet voor gezorgd dat Het Feestpaleis zijn visie heeft aangepast. “We blijven verder inzetten op professionaliteit en kwaliteit waarbij we vriendelijkheid hoog in het vaandel dragen. De klant is bij ons koning. Met deze kwaliteiten staan we sterk op de markt van springkastelen/ballonnen. De mond-tot-mondreclame doet op die manier meer dan zijn werk.”

Collega’s in de kijker

Ook de sociale media wordt gebruikt om zich in de kijker te plaatsen. “Zeker en vast! Sociale media is voor ons een belangrijk item om onze producten in de kijker te zetten. Ook maken we ervan gebruik om collega’s in de kijker te zetten door bijvoorbeeld altijd in te checken als we in een feestzaal leveren, opendeurdag van een winkel… Iedereen heeft elkaar hard nodig om alles terug omhoog te krikken.”

Tot slot richt Het Feestpaleis zich ook naar de klanten. “Er zullen zeker nog nieuwe springkastelen komen, beloofd! We blijven ook zoeken naar nieuwigheden. De ideeën komen soms uit heel onverwachte hoek dus hierbij zijn de tips van onze klanten steeds welkom.” (KeMa)

Meer info: www.hetfeestpaleistielt.be.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Expertise