De Zondag lanceert lekker en gezond (dagelijks) Zondagsbrood
Voortaan vind je De Zondag, de gratis krant die wekelijks door zo’n 1,3 miljoen lezers geraadpleegd wordt aan de ontbijttafel, ook in het broodrek – niet enkel op zondag, maar elke dag. De krant ontwikkelde, samen met ambachtelijke bakkers en een ervaren producent van bakkerijgrondstoffen, een nieuw bruinbrood voor het hele gezin.
Al 22 jaar lang ligt De Zondag trouw op post bij meer dan 2.200 bakkers in Vlaanderen. “De lancering van het Zondagsbrood is een symbiose van de jarenlange samenwerking van De Zondag met bakkers. De lezer zal aan de ontbijttafel vanaf nu niet enkel kunnen genieten van onze krant, maar ook van het lekkere Zondagsbrood”, vertelt Barbara Spyckerelle, Marketing De Zondag.
Een blijvertje
Het nieuwe bruinbrood is toegankelijk voor het hele gezin en elke gelegenheid. Het bevat verschillende zaden en graansoorten, zit boordevol smaak en heeft een krokante korst.
Het Zondagsbrood wordt gebakken door, en verkocht bij, ambachtelijke bakkers. Het recept en de ingrediënten laten bakkers toe om het brood te verkopen aan een competitieve prijs. De Zondag wil het Zondagsbrood een vaste waarde in het assortiment van elke ambachtelijke bakker laten worden.
Eigen logo en mascotte
De broodmix wordt geproduceerd door het Duitse IREKS en wordt via grossisten verdeeld naar de bakkers. Een van de grootste en belangrijkste grossisten is Ranson uit Harelbeke.
Het brood kreeg een eigen logo met een mascotte die groot en klein aanspreekt. De slogan Het dagelijks brood van De Zondag maakt meteen duidelijk dat het brood elke dag verkrijgbaar is.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier