Izegems bedrijf helpt medewerkers vaccinatiecentra inplannen
Tientallen vaccinatiecentra over Vlaanderen, waaronder ook Izegem, doen een beroep op de software van Book’u
De expertise en software van Book’u zal worden ingezet voor de meeste vaccinatiecentra in Vlaanderen. Sinds vijf jaar voorziet Book’u bedrijven en organisaties actief in de retail, horeca, industrie en eventsector van online software om de personeels- en vrijwilligersadministratie te automatiseren, voornamelijk met de focus op planning. “Omdat we veel voor de eventsector en horeca werken hoeft het niet gezegd dat wij de impact van corona ook zwaar voelden. Maar in die periode lanceerden we een teller bedoeld voor de retailsector, maar vooral steden gingen die gebruiken om het aantal mensen op markten of pleinen te tellen.”
Book’u won ondertussen ook de gunning die VIVEL, het Vlaams Instituut voor de Eerste Lijn, had uitgeschreven. VIVEL staat in voor de ondersteuning van alle vaccinatiecentra in Vlaanderen en schreef een aanbesteding voor een planningstool voor de vaccinatiecentra uit. Book’u is als beste kandidaat uit de bus gekomen omdat het over een efficiënte en toegankelijke planningstool beschikt die haar nut heeft bewezen.
Handig in gebruik
De vrijwilligers en medewerkers, in de eerste plaats verpleegkundigen, artsen en apothekers kunnen via een app of de website hun beschikbaarheden doorgeven. Deze tool kan ook worden aangewend voor de logistieke functies gaande van parkeerwachters, stewards, onthaalmedewerkers,… De tool is handig in gebruik voor zowel de planningsverantwoordelijken die geen IT-achtergrond moeten hebben om met het systeem om te gaan
Dieter Vanthournout: “Het grote voordeel van onze software is dat onze tool ook overweg kan met lastminute wijzigingen. Stel dat een verpleegkundige lastminute weet dat haar shift in het ziekenhuis is veranderd, dan kan zij dit meteen ingeven en houdt de planning meteen rekening met die wijziging. Daarenboven kan iedereen de aangepaste planning te allen tijde raadplegen. Zo wordt er veel tijd uitgespaard aan coördinatie en overleg.”
Tomorrowland
Book’u is niet aan zijn proefstuk toe. Zowel KMO’s als grote bedrijven doen er een beroep op. Met haar softwaretool voorziet het bedrijf al sinds 2018 in de planning van de 4.000 medewerkers die bij Tomorrowland dagelijks worden ingezet. Momenteel is Book’U bezig met de uitrol van de software voor het beheer van de medewerkers van een grote retailspeler met 170 vestigingen in België. Book’u, dat 15 medewerkers telt, is ondertussen een dochteronderneming van House of HR. Het hoofdkantoor bevindt zich naast de Artex-kantoren in de Roeselaarsestraat in Izegem. Book’u heeft ook een standaard link met de Nowjobs-app van Accent, een zusterorganisatie binnen de House of HR-groep, zodat op een simpele manier eventuele ‘gaten’ in de planning makkelijk kunnen worden ingevuld via studenten of flexijobbers. (WVS)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier