Fitness Gym Boutique kijkt uit naar heropening op 9 juni: “Helaas nog niet op volle capaciteit”
Op woensdag 9 juni mogen Lien Tack en Pieter Coolman de deuren van hun fitnesscentrum Gym Boutique weer volwaardig openen. Na maanden van improviseren, staan ze vol motivatie te wachten om hun klanten weer, op een veilige manier, te ontvangen en de service te bieden waar ze recht op hebben.
“In april mochten we normaal ons tweejarige bestaan vieren, maar helaas waren we ook dit jaar gesloten, dus veel feestvreugde was er niet bij”, steekt Pieter Coolman (32) van wal. “De voorbije maanden waren echt lastig. We zijn nog niet zo lang bezig en we spreken hier toch over een grote investering. De vaste kosten liepen uiteraard door, dus was er heel wat inventiviteit nodig om toch nog wat inkomsten te hebben. Gelukkig hebben we heel wat klanten die bij ons voedingsbegeleiding krijgen en die hun supplementen bij ons zijn blijven kopen.”
“Na de verplichte sluiting zijn we vrij snel begonnen met personal training in een één-op-één verhouding, die dan later uitgebreid werd tot groepjes van drie personen buiten. Ondanks het slechte weer van de voorbije maanden, was dit een succes.”
Via reservatiesysteem
“Recent werden dan groepssessies tot 15 personen opgestart op onze binnenkoer. Door het slechte weer hebben we echter heel wat sessies moeten annuleren. We zijn dan ook blij dat groepslessen vanaf 9 juni weer binnen zullen mogen plaatsvinden, zodat het weer geen storende factor meer kan zijn.”
“Dat we op 9 juni weer mogen openen, betekent echter niet dat we weer op volle capaciteit zullen kunnen draaien”, gaat Lien Tack (33) verder. “We werken enkel via een reservatiesysteem, zowel voor binnen als buiten. Het aantal plaatsen binnen is ook beperkt tot tien per half uur. We hebben een capaciteit van 20 tot 25 mensen dus vallen we terug op minder dan de helft van wat mogelijk is. We gaan dit constant evalueren. Voor ons primeert de veiligheid van de mensen nog altijd op het inkomen.”
“Tegenover het beperkte aantal staat dan weer het feit dat we veel arbeidsintensiever moeten werken. Waar vroeger iedereen van ons team zich volledig met de begeleiding van de klanten kon bezighouden, moet er nu constant iemand aan de balie blijven om te controleren of alles volgens de coronaregels verloopt en om op regelmatige basis de toestellen te ontsmetten.”
“De klanten moeten zelf na gebruik de toestellen ontsmetten en bij de verplaatsingen een mondmasker dragen, maar wij ontsmetten zelf ook nog extra. De toestellen hebben wij bij de heropening vorig jaar al verder uit mekaar gezet, dus op dat vlak zijn geen aanpassingen nodig. We moeten nu wel een CO2-meter plaatsen, maar doordat we zowel vooraan als achteraan de zaak kunnen verluchten, zien we op dit vlak geen probleem.”
Goede begeleiding
“We hebben altijd persoonlijke begeleiding als een prioriteit gezien en dat zal, ondanks het extra werk door de coronaregels, niet veranderen. We focussen op beginnende sporters en mensen die na een tijd herbeginnen. Dan is een goede begeleiding essentieel. Wie voor het eerst langskomt, zal ook nu eerst een intakegesprek hebben. Op basis daarvan wordt dan een individueel schema opgesteld, zowel qua voeding als qua oefeningen. Onze eGym is in dat verband een ideaal circuit.”
“Hoewel het persoonlijke contact voor ons essentieel blijft, zien we dat door corona de drempel om langs te komen toch groter geworden is. Wat jammer is, sporten is immers essentieel voor een goede gezondheid en het opbouwen van weerstand, iets wat in deze coronatijden meer dan ooit belangrijk is.” (JG)
Info: www.gymboutique.be.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier