Brugse Zot wordt officiële partner van De Warmste Week: “Krachten bundelen”
Brouwerij De Halve Maan slaat dit jaar de handen in elkaar met De Warmste Week. Met het populaire biermerk Brugse Zot en zijn alcoholvrije tegenhanger Sportzot vlammen beide organisaties dit jaar voor het goede doel. Deze jaarlijkse solidariteitsactie van de VRT zal zoals vorig jaar afsluiten op ’t Zand in Brugge, op een boogscheut van de familiale brouwerij.
Brugse Zot wordt Warmste Zot
Een warm gesprek begint bij een Brugse Zot. Om het belang van de gezamenlijke actie te benadrukken, heeft de brouwerij beslist om hoogst uitzonderlijk de naam van haar belangrijkste bier tijdelijk om te dopen tot de ‘Warmste Zot’. Hiermee wil ze het centrale thema van dit jaarlijkse solidariteitsinitiatief nog meer in de kijker plaatsen: ‘Samen vlammen tegen eenzaamheid’. Mensen worden uitgenodigd om samen te genieten: of het nu gaat om een diner, een gezellige avond met vrienden of een familiefeest, het zot speciaalbier brengt mensen bij elkaar.
Samen vlammen tegen eenzaamheid
Xavier Vanneste (6de generatie familiale brouwer bij brouwerij De Halve Maan) legt uit: “Elk jaar staat een maatschappelijk thema centraal en in 2024 is dat eenzaamheid. Een actueel probleem, want wist je dat één op de twee Vlamingen zich soms eenzaam voelt? Daar moeten we samen iets aan doen en dat doet de brouwerij door zijn krachten te bundelen met De Warmste Week.”
De Halve Maan nodigt haar trouwe klanten en partners in heel Vlaanderen en Brussel uit om gezamenlijke acties te ontwikkelen ten voordele van dit goede doel. Vele van de trouwe horecaklanten spelen een belangrijke rol in het sociale leven en bieden een warme, gastvrije omgeving waar mensen kunnen samenkomen, ongeacht hun achtergrond. Het kan een ontmoetingsplaats zijn, een plek voor menselijk contact in een tijd waarin we vooral digitaal communiceren. Met Brugse Zot en de alcoholvrij Sportzot wil de brouwerij horecaklanten, verenigingen en particulieren aanmoedigen om zelf een actie te organiseren. De brouwerij zal hierbij een faciliterende rol spelen en de acties mee ondersteunen met tal van promotionele en gepersonaliseerde materialen onder de officiële kleuren van De Warmste Week. Zo werd onder meer een gelimiteerd ‘Warmste Zot’ variant gemaakt van het iconische Brugse Zot glas.
In aanloop naar de afsluitende festivalweek in Brugge zal de brouwerij in de komende maanden veelvuldige initiatieven nemen in samenwerking met De Warmste Week. Over de acties zal regelmatig worden gecommuniceerd via de diverse kanalen zoals tv, radio en sociale media. Het wordt dus een erg warm najaar voor de liefhebbers van de zotte bieren.
Een zotte verbinding
De Warmste Week vindt dit jaar plaats van 18 december tot en met 24 december op ’t Zand, precies boven de wereldberoemde ondergrondse bierpijpleiding van de brouwerij. Deze pijpleiding van wel 3,2 km lang, transporteert dagelijks liters Brugse Zot van de historische brouwerij in het stadscentrum naar de bottelarij net buiten de stad.
Deze pijpleiding symboliseert de kracht van verbinding. Terwijl het bier onder de voeten van De Warmste Week bezoekers stroomt, draagt de brouwerij met dit partnership bij tot een warmere en meer verbonden samenleving bovengronds. Zo wil de brouwerij het belang van echte verbindingen tussen mensen benadrukken.
De Warmste Zot muts
De Halve Maan ontwikkelt ook een speciale ‘Warmste Zot’ muts. Deze kan je bemachtigen tijdens De Warmste Week op ‘t Zand, bij het inzamelen en terugbrengen van 24 herbruikbare bekers. Zo zal het festivalplein proper blijven voor iedereen. Het initiatief past in de duurzaamheidsfilosofie van de brouwerij, en geeft de fans de kans om een echt collectors item te verzamelen.
Het zotte speciaalbier zal tijdens De Warmste Week geschonken worden, in samenwerking met diverse horeca- en evenementenpartners. De brouwers klinken alvast mee op een succesvolle editie, met een heerlijke Brugse Zot of alcoholvrije Sportzot.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier