Roularta Media Group handhaaft in de eerste jaarhelft omzet en marge ondanks de gestegen papierprijzen en het onzekere economische klimaat.
Roularta Media Group realiseerde in het eerste semester van dit jaar een geconsolideerde omzet van ruim 374 miljoen euro of 3,4 procent meer dan het eerste semester van 2010. De groei realiseert de groep zowel bij de printed media als bij de audiovisuele media. De halfjaarcijfers heeft RMG donderdagochtend meegedeeld.
Het nettoresultaat van de groep over de eerste jaarhelft bedraagt 14, 3 miljoen euro tegenover 15,1 miljoen euro in de eerste jaarhelft van 2010.
Vooruitzichten
In haar vooruitzichten stelt de groep dat het derde trimester – met de vakantiemaanden juli en augustus – zich als goed aankondigt wat reclame-omzet betreft, zowel bij de gedrukte media als bij radio en televisie. Voor het vierde kwartaal valt het moeilijk om de vooruitzichten te bepalen. De algemene economische toestand kan wegen op de reclamebestedingen.