Nieuwe partij VoeVeurne trekt aandacht van kiezers met originele campagneborden

De originele campagneborden van VoeVeurne trekken de nodige aandacht. © MVQ
Myriam Van den Putte
Myriam Van den Putte Journaliste Het Wekelijks Nieuws

De fonkelnieuwe partij VoeVeurne staat voor vernieuwing, verandering en… verbetering. Dat het hen aan frisse en originele ideeën niet ontbreekt, bewijst het team alvast met hun campagneborden. Daar zijn ze best ook trots op, want je kunt er niet naast kijken!

Het voorbije weekend ging het team aan de slag om de officiële aanplakborden aan te kleden. De acht officiële aanplakborden in Veurne hebben ze op een heel aparte, knap ogende en vooral in het oog springende manier in een groen jasje gestoken. Géén klassieke affiches met hun eigen koppen erop, maar met een kunsthaag met daarbovenop een ‘zwevende’ muurcirkel met logo en baseline. In die cirkel staat een duidelijke boodschap: “Voor een bruisende stad en bloeiende dorpen.”

“Teamwork makes the dream work” – daarvan is VoeVeurne absoluut overtuigd. “Misschien is dit wel dé origineelste bordencampagne van het land”, vragen ze zich af. “Wij weten het niet, maar we hebben in elk geval nog nergens iets dergelijks opgemerkt.”

Op de sociale media bleven de reacties niet lang uit: “Ik blijf jullie eigenzinnige manier van naar buiten komen appreciëren”, postte iemand. En: “Objectief gezien is dit het origineelste, creatiefste en misschien wel goedkoopste campagnebord in jaren in Veurne”. Dat kunnen ze bij VoeVeurne alleen maar beamen: “Onze campagne is inderdaad low-budget, en dat proberen we goed te maken met inzet en creativiteit. Dit is de tabasco die we aan ons beleid willen toevoegen.”

Om de kiezers nog meer te triggeren, lanceerde VoeVeurne de onderstaande creatieve, leuke reel waar zelfs acteur Matthew McConaughey zijn blik laat vallen op het campagnebord van VoeVeurne.