CD&V zet sterk in op burgerparticipatie om zo de echte noden in de stad te kennen. Daarom organiseren ze zes ateliers waarbij burgers over tal van thema’s hun mening kunnen geven. Die input nemen ze dan mee in hun partijprogramma.
CD&V Roeselare wil aan burgerparticipatie doen. Daarom starten ze met de campagne ‘Jij maakt Roeselare’. Een slogan die afgelopen weekend voor het eerst werd gelanceerd met koppen van partijgenoten en Roeselarenaars in het straatbeeld, met daarbij ook nog een slagzin over Roeselare in de toekomst.
“De focus ligt vandaag veel te vaak op de korte termijn, onzekerheid is troef. Net op dit moment willen we onze horizon verder leggen en perspectief bieden aan iedereen die vandaag en morgen in Roeselare woont. Daarbij behandelen we tijdens de ateliers telkens een aantal thema’s die leven onder de mensen. Van energie en klimaat tot gezondheid en solidariteit of creativiteit in de stad”, aldus Tom Vandenkendelaere. “Beginnen doen we op zaterdag 1 april in MIROM over energie en klimaat.”
“Per atelier mikken we op zo’n 50 à 100 deelnemers, via #jijmaaktroeselare kan er online mee gedebatteerd worden. Alle verzamelde input leggen we tijdens een slot-atelier eind 2017 samen. Daaruit nemen we dan een aantal voorstellen mee in ons partijprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Iedereen schrijft zo dus mee aan ons programma, een ultieme vorm van burgerparticipatie”, stelt burgemeester Kris Declercq.
(TD)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier