Het bestuur van Blankenberge lanceert een eigen stadsapp. Attesten en vergunningen aanvragen, je eBox raadplegen of een melding doen: het kan voortaan simpelweg vanop je smartphone.
Naast het indienen van een klacht of suggestie kan je voortaan ook op een laagdrempelige manier een melding maken bij het lokaal bestuur. Via de app kan je de status van dichtbij opvolgen en kom je onmiddellijk bij de juiste dienst terecht. Daarnaast vind je in de stadsapp heel wat lokaal nieuws, raadpleeg je makkelijk de UiT-kalender in onze stad met events en activiteiten en ontdek je de sportclubs en -plaatsen. Ook jobs in de buurt staan overzichtelijk opgelijst in een vacaturesectie.
Modern en vlot
Mitch De Geest, schepen voor Communicatie en Digitalisering: “Het voordeel van de stadsapp is dat alles gecentraliseerd is in één platform. Dit zorgt niet alleen voor een betere betrokkenheid, maar het werkt ook drempelverlagend voor communicatie met het lokaal bestuur. De stadsapp moderniseert de dienstverlening van de stad en zorgt voor een vlotte informatiedoorstroming van de stad naar de burger en omgekeerd. We blijven er wél alert voor dat we alle informatie ook op een niet-digitale manier blijven aanbieden, niet iedereen is al mee op die digitale trein. Daar moeten we als lokaal bestuur aandacht voor blijven hebben.”
De Blankenberge-app wordt gerealiseerd in samenwerking met Digitaal Vlaanderen, maar is door een eigen look-and-feel toch eigen gemaakt aan het lokaal bestuur. Daarmee is de app niet alleen het digitale loket voor alle overheidszaken, maar kan je er ook heel wat lokale inhoud en diensten in terugvinden.
Je downloadt de app via de Apple App Store of via de Google Play Store. Inloggen doe je het makkelijkste via itsme of een andere beveiligingsoptie.