De NMBS kampt vrijdagochtend met een aantal technische problemen, waardoor reizigers online geen tickets kunnen kopen. Ook de gegevens over vertragingen en spoorveranderingen zijn mogelijk niet altijd even up to date. Oorzaak is een wereldwijd probleem bij Microsoft, aldus de openbaarvervoermaatschappij.
“Sinds vanochtend worden we geconfronteerd met een algemeen IT-probleem. Maar dat heeft geen impact op het treinverkeer”, duidt woordvoerder Bart Crols. “Onze diensten doen er alles aan om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.”
Geen online tickets
Door het euvel is de informatie op de website en in de app, onder meer over vertragingen, spoorverandering en drukte, mogelijk niet helemaal up to date, aldus de NMBS. Hier en daar maken reizigers ook gewag dat ze online geen tickets meer kunnen bestellen voor een treinrit. “We raden reizigers aan op de schermen en de audio in de stations te vertrouwen voor de meest recente ritinformatie”, aldus Crols nog.
Oorzaak van het probleem is een storing bij Microsoft, waardoor wereldwijd bedrijven geconfronteerd worden met technische problemen. Heel wat gebruikers krijgen bij het opstarten een blauw scherm met foutmelding te zien.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier