
Goed nieuws voor liefhebbers van lokale producten. Boîte Locale, de succesvolle pop-upwinkel van de broers Carl en Joppe opent opnieuw de deuren in het Feest- en Cultuurpaleis van Oostende. Nog tot met 4 mei kunnen bezoekers genieten van een unieke selectie ambachtelijke lekkernijen en lifestyleproducten, rechtstreeks van gepassioneerde makers. Met een vernieuwd aanbod en een groeiende gemeenschap van lokale ondernemers, belooft deze editie nog specialer te worden.
De vorige editie van Boîte Locale was een schot in de roos. “We verkochten 250 vaste boîtes zonder losse producten”, vertelt oprichter Carl Van Heuverzwyn trots. “De positieve reacties hebben ons gesterkt in ons plan om terug te keren. We zijn blij dat we opnieuw een plek kunnen bieden aan lokale ondernemers om hun prachtige producten te tonen en te verkopen.”
Broers Joppe en Carl Van Heuverzwyn staan aan het roer van Boîte Locale. Hun ambitie reikt verder dan een tijdelijke pop-up. “Het is onze droom om een vaste stek in Oostende te krijgen,” zegt Joppe. “Maar dat is niet evident in combinatie met onze jobs als leerkracht L.O. en medewerker bij LETS. Tijdens de schoolvakanties kunnen we hier volop voor gaan, en nu krijgen we de kans om te zien hoe Boîte Locale aanslaat in verschillende seizoenen.”
Vernieuwd en verfijnd aanbod
De tweede editie brengt niet alleen vertrouwde succesproducten, maar ook spannende nieuwigheden. “Onze rekken zijn iets voller, maar we hebben ook plaats gemaakt voor nieuwe producten,” vertelt Carl. “Denk aan handgemaakte zeepjes, kaas uit Oudenburg, keramiek uit Oostende, confituur uit Bredene en Rosbaya-koffie uit Oostende.”
Ook de drankenafdeling kreeg een upgrade. “Zeebonk was vorig jaar ons best verkochte product”, aldus Carl. “Dit jaar introduceren we enkele nieuwe biertjes, zoals Rumboozle en Molenberg Tripel. Maison Blanche Picon Vin Blanc bleek de favoriet onder de dranken, en blijft dus op het menu.”
Verbindingspunt
Boîte Locale is meer dan een winkel; het is een ontmoetingsplek. “Ondernemers kunnen zelf hun stand opzetten en indien hun producten uitverkopen, kunnen ze eenvoudig bijvullen,” legt Carl uit. “Dat maakt het flexibel en makkelijk. Wij fungeren als verbindingspunt tussen de handelaars en de klanten, en dat is wat dit project zo bijzonder maakt.”
De broers zien hun pop-up niet alleen als een verkoopruimte, maar ook als een manier om lokale makers en consumenten dichter bij elkaar te brengen. “Meestal spreken mensen ons zelf aan om deel te nemen,” zegt Joppe. “We gaan daar vaak in mee en bieden hen een plek in onze pop-up. De organisatie vraagt veel, maar we weten nu beter hoe we het moeten aanpakken.”
Boîte Locale is geopend van 31 maart tot en met 4 mei in het Feest- en Cultuurpaleis in Oostende (Wapenplein 18, naast H&M). Openingstijden: 10 tot 12.30 uur en van 13 tot 18 uur (maandag gesloten). Meer info: www.boitelocale.be of via Instagram: @boite.local.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier