Naar aanleiding van de jaarlijkse Abt 12 Day lanceert brouwerij St.Bernardus uit Watou opnieuw de St.Bernardus Allround Quiz. De brouwerij werd door de lezers van het Amerikaanse Craft Beer & Brewing magazine opnieuw op eerste plaats gezet als ‘Favorite Abbey-Style Brewer’.
“Op vrijdag 12 december om 20 uur kan iedere trotse St.Bernardus liefhebber vanuit de luie zetel meespelen met deze gratis, online interactieve quiz. Deze tweede editie van de quiz heeft een Nederlandstalige versie en Engelstalige versie. De vragen zijn 95 procent allround, slechts een klein percentage zijn specifieke vragen over St.Bernardus. Horeca-uitbaters kunnen de quiz ook gratis gebruiken om een mooie avond te organiseren in hun zaak, alle deelnemers in de zaak spelen dan tegen elkaar in de unieke competitie van de horecazaak in plaats van in het algemeen St.Bernardus Trophy klassement.
“Dit is een drijfveer om ons merk nog verder op de internationale kaart te plaatsen”
Community
“De Engelstalige livestream naar aanleiding van Abt 12 Day 2020 – in volle coronacrisis – bereikte meer dan 5.000 St.Bernardus liefhebbers wereldwijd. Dat zette ons aan het denken en in 2024 lanceerden we de eerste editie van onze online quiz met hetzelfde doel als de livestream: onze trouwe community (consumenten en volgers) nog nauwer te betrekken bij ons merk. Meer dan 3.000 deelnemers in Vlaanderen en Nederland namen in 2024 deel aan de eerste editie, die toen enkel een Nederlandstalige versie was. Dit jaar trekken we dit open en bieden we ook een Engelstalige versie aan, zodoende onze wereldwijde community nog beter te bereiken”, zegt Pieter Verdonck, marketing manager van brouwerij St.Bernardus.
Prijs
De lezers van het Amerikaanse Craft Beer & Brewing magazine hebben St.Bernardus opnieuw, net zoals in 2022 en 2024, op de eerste plaats gezet als hun ‘Favorite Abbey-Style Brewer’. “Dat onze bieren de blijvende erkenning krijgen van het Craft Beer & Brewing lezerspubliek stemt ons enorm gelukkig, zeker als je ziet welke andere merken en brouwerijen ook in de lijst prijken. Het is een drijfveer om ons merk nog verder op de internationale kaart te plaatsen”, zegt Marco Passarella, international sales manager St.Bernardus.