Unizo stopt jacht op kerstballen: “Gloednieuwe eindejaarsactie, met recordaantal handelaars”

Het vernieuwde Unizo-bestuur wil de eindejaarsactie een nieuw elan geven. We zien Tom D’Haluin, Brecht Dujardin, Cindy Verhelst, Olivier De Marez en Thomas Verstraete. (foto CLY)
Julien Cluyse
Julien Cluyse Medewerker KW

Het vernieuwde Unizo-bestuur stak de koppen bij elkaar om een vernieuwde eindejaarsactie in elkaar te knutselen. “Het recept waarbij er kerstballen te rapen vielen bij elke aankoop was tot op de draad versleten, er moest iets nieuws uit de bus komen”, zegt Tom D’Haluin.

“Voor onze nieuwe actie zijn we even gaan rondneuzen in de buurgemeenten om te zien hoe zij dat aanpakken”, opent Tom D’Haluin. “Bij de buren uit Meulebeke werd er gewerkt met een actie rond tombola-loten. Wij hebben dat idee overgenomen maar gaan werken met lotjes waarop een QR-code staat. De ontvanger kan krassen en meteen zien of er iets gewonnen is, maar hetzelfde lot doet ook nog mee aan de eindtombola voor de hoofdprijs van 350 euro. We hebben onze actie voorgelegd aan de plaatselijke handelaars en zij vonden het goed. Elke deelnemende zaak kan zelf beslissen hoeveel lotjes ze willen uitdelen en wat ze waard zijn. Het is ook de handelaar die beslist hoe hoog de aankoop moet zijn voor een kraslot. Liefst 41 zaken nemen deel aan de eindejaarsactie in Oostrozebeke, waaronder ook zes marktkramers.”

Deelnemende handelaars

Nog nooit namen zoveel handelaars deel aan de actie: 42 Printing, AMaai Interieur & Decoratie, Aveve Veys Agro, Bakkerij ’t Ginstekoren, bakkerij Demuynck, bakkerij Pain & Pains, Bouwcenter Frans Vlaeminck, café ’t Pleintje, café Centraal, Carrefour Market, C You, Computerfabriek, Conny’s Retouches en nieuwkuis, De Nieuwe Beer, Elektro Descheemaeker, Estice, Food d’Or, Friethuisje Marleen en Ronny, Happy Snack, Hoeveslagerij Mandeldaele, Hoevewinkel Stefanie Tack, Huis Debouverie, Instituut Nellini, Instituut Parfumerie Natalie, Kado Center Vandenberghe, Kapsalon Cizoo, La-Zoetje, Keep-Fit, Philip, Metalor, Oostrofriet, Optiek-Juwelen Seynaeve, Salon Elbeplus, Schoonheidsinstituut Picco, Groenten en Fruit Deblauwe, Bello, Slagerij Brouckaert, Slagerij-Traiteur Delicates, ’t Marmietje, Vbike Solution en marktkramers Brood en Gebak Dany, Kaashandel Lieven en Slagerij Van Assche.

Elke deelnemende zaak is te herkennen aan de grote kerststicker op deur of etalage. De actie loopt van 1 tot 31 december en de prijzenpot bedraagt in totaal 3.000 euro. De hoofdprijs wordt uitgereikt tijdens de gemeentelijke nieuwjaarsreceptie op 5 januari 2026. (CLY)

Meer info op de Facebookpagina van Unizo Oostrozebeke.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Expertise