“Uit frustratie zelf meubels beginnen maken”: Chloë start designlabel STEY-ART

Chloë Steyaert startte haar eigen designlabel STEY-ART. (foto SB)
Bart Crabbe
Bart Crabbe Medewerker KW

Chloë Steyaert verhuisde onlangs van Westrozebeke naar Roeselare. “Bij het inrichten van ons nieuw huis groeide, tijdens de zoektocht naar geschikte meubels, de frustratie. Massaproductie voldoet niet altijd, dus ben ik mijn eigen designlabel STEY-ART gestart.”

Chloë’s atelier is gevestigd in de Drevestraat in Westrozebeke, in een loods op het bedrijf van haar ouders. Haar designlabel STEY-ART staat voor Mortextafels, tegeltafels en kunstwerken. “En dat allemaal op maat, want daar lag de frustratie van mijn vriend en ik bij de inrichting van onze nieuwe woning in Roeselare. Het is zo moeilijk om meubels te vinden die tegelijk kloppen in de afmetingen én de juiste look hebben. Massaproductie past zelden. Daarom ben ik zelf beginnen maken wat ik elders niet vond”, aldus Chloë.

“Ik werkte tot april als orthesen- en prothesenmaker. Dat is vooral handwerk op maat en je werkt ook vaak met gips. Die skills kan ik nu gebruiken om mijn meubels en kunstwerken te ontwerpen. Ik heb bewust gekozen om mijn atelier op het bedrijf van mijn ouders onder te brengen. Er is hier veel plaats én ik kan rekenen op papa, die heel enthousiast meestapt in mijn avontuur. Hij beschikt over veel machines die ik kan gebruiken en waar ik dus niet moet in investeren.”

Soort beton

“We maken hier zelf de moules in MDF voor de eet-, salon- en bijzettafels. Die worden dan bewerkt met tegeltjes of enkele lagen Mortex. Dat is een soort beton dat door de Belgische firma Beal is bedacht en vaak wordt gebruikt voor designmeubels of voor interieurs als keukens en badkamers. Mortex kan je vergelijken met gips, maar het is veel duurzamer, sterker, heeft meer reliëf en diepgang en je kan er alle mogelijke kleuren opzetten.”

“Zo moeilijk om meubels te vinden die tegelijk kloppen in de afmetingen én de juiste look hebben”

“Ik ben pas gestart, maar het is de bedoeling om door samen te werken met binnenhuisarchitecten, interieurzaken en renovatiebedrijven op termijn verder door te groeien in de Benelux. De eerste testmaanden zijn voorbij en nu is het tijd om de website te lanceren en STEY-ART op de kaart te zetten als een opkomend Belgisch merk binnen de niche van tafels en kunst op maat”, besluit Chloë Steyaert. (BC)

Info: www.stey-art.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Expertise