Ook dochter Florence Verhaeghe stapt nu mee in familiebedrijf Hyboma: “Deze unieke kans wil ik met beide handen grijpen”

CEO Wim Verhaeghe krijgt, naast zijn dochter Célestine vorig jaar, nu ook versterking van zijn tweede dochter Florence in het Hybomabedrijf. (foto JDK)
Jeffrey Dael
Jeffrey Dael Medewerker KW

Hyboma, al meer dan 55 jaar een vaste waarde in de Vlaamse bouwsector, zet opnieuw een belangrijke stap in het familieverhaal. Na de komst van dochter Célestine in 2024, verwelkomt het familiebedrijf nu ook oudste dochter Florence Verhaeghe. Florence was de voorbije jaren al betrokken bij het bedrijf via de opvolging van de financiële rapportering en haar rol in de raad van advies.

“Doordat ze al min of meer betrokken partij was, voelde haar start niet aan als een eerste schooldag, maar eerder als thuiskomen in een vertrouwde omgeving”, aldus CEO Wim Verhaeghe, tevens de vader van de twee zussen. “Samen met mijn 2 dochters kan ik zo verder bouwen aan de toekomst van het bedrijf dat mijn vader Daniël Verhaeghe zaliger destijds oprichtte.”

“Hyboma is gegroeid uit zijn job als verzekeraar, kredietverlener en vastgoedmakelaar en kreeg deze naam omdat het ook actief werd op de bouwmarkt. De naam is een samensmelting van hypotheekcentrale en bouwmaatschappij. Mijn vader Daniël Verhaeghe ontwikkelde een geheel eigen visie op bouwen. Klanten konden namelijk zowel lenen, verzekeren als bouwen op eigen grond bij Hyboma.

“Het is bijzonder om te zien hoe beide dochters nu hun schouders onder het familiebedrijf zetten”, vertelt Wim Verhaeghe verder. “Hun frisse kijk, energie en opgedane ervaring bij andere bedrijven zorgen voor een mooie wisselwerking tussen ervaring en vernieuwing. Net dat evenwicht maakt ons als familiebedrijf zo sterk.”

Van A tot Z

“Hyboma is actief in vier Vlaamse provincies en specialiseert zich in de ontwikkeling en bouw van kwaliteitsvolle nieuwbouwwoningen en appartementen tegen een vaste prijs”, vervolgt dochter Florence. “Of de woning nu op eigen grond of op de grond van de klant wordt gerealiseerd, Hyboma neemt het volledige bouwproces op zich en ontzorgt de klant van A tot Z.”

“Net als mijn zus zal ik een intern traject doorlopen om de verschillende afdelingen en processen binnen Hyboma grondig te leren kennen”

“Met meer dan vijf decennia ervaring combineert het bedrijf vakmanschap met een moderne, klantgerichte aanpak en een duidelijke missie: happy home, happy life voor elke klant. Ik hoop dan ook met mijn expertise in productontwikkeling en projectmanagement een nieuwe dynamiek in het bedrijf te brengen. Mijn ervaring bouwde ik op bij Beaulieu, waar ik bijna acht jaar werkzaam was. “

Duurzaamheid

“Net als mijn zus zal ik een intern traject doorlopen om de verschillende afdelingen en processen binnen Hyboma grondig te leren kennen. Samen met Célestine wil ik bijdragen aan de toekomst van het familiebedrijf en dit voelt als een unieke kans die ik met beide handen wil grijpen. We zijn opgegroeid met de waarden van Hyboma: openheid, betrokkenheid, resultaatgericht en verantwoordelijkheid. Daar willen we hier verder aan bouwen.”

“Met ons beiden als de derde generatie aan boord is Hyboma meer dan ooit klaar om verder te groeien. Ons familiebedrijf blijft inzetten op residentieel vastgoed: het ontwikkelen en bouwen van woningen en appartementen op eigen grond of op de grond van de klant. In dit hele proces staan klantentevredenheid en kwaliteit centraal. Daarbij leggen we een sterke focus op digitalisering en duurzaamheid, met voortdurende aandacht voor de snel veranderende noden binnen de bouwsector.”

Fokus2030

“De bouwsector staat niet stil. Van normgedrevenheid tot energiezuinig bouwen tot het verkavelingsprincipe dat onder druk staat, het is een boeiende tijd om samen met ons team en onze klanten te werken aan de woningen van morgen. Om hierop te anticiperen, werkte Hyboma de afgelopen maanden een nieuw strategisch plan uit, genaamd Fokus2030. Hiermee zet het familiebedrijf duidelijke ambities uit richting 2030.”

“Het plan vormt een kompas voor de komende jaren en moet het bedrijf klaarmaken voor de volgende generatie. De focust ligt op vier belangrijke pijlers: kwalitatief bouwen, een rendabele groei, maximale klantentevredenheid en een sterke organisatie met tevreden medewerkers. Hoe het plan precies is opgebouwd, kunnen we natuurlijk nog niet verklappen,” lacht Florence.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Expertise