Get Driven, de chauffeursdienst van Kortrijkzanen Gunther Ghysels en House of Talent-CEO Steve Rousseau, breidt uit naar Duitsland. Dat schrijft zakenkrant De Tijd dinsdag. Get Driven schakelt bestuurders in die klanten vervolgens met hun eigen wagen vervoeren naar feestjes, meetings of festivals. Oprichter Ghysels en meerderheidsaandeelhouder Steve Rousseau gaan nu scheep om met die succesformule ook de Duitse markt te bestormen.
Het idee van Get Driven ontsproot aan de hersenpan van Kortrijkzaan Gunther Ghysels in zijn studentenjaren. Sindsdien kende het bedrijf, opgericht in 2016, een steile opmars. In de zomer van 2022 trad House of Talent-CEO Steve Rousseau, ook een Kortrijkzaan, toe tot het kapitaal als meerderheidsaandeelhouder. Samen met het bekendmaken van de Duitse groeiplannen doet ook een nieuwe investeerder haar intrede, Helena Brutsaert. Zij was tot begin 2020 commercieel directeur en medeaandeelhouder van de Ieperse hygiënereus CID Lines.
München als teststad
Het trio wil de succesformule van Get Driven nu ook uitrollen in Duitsland, met München als testcase. De werkwijze blijft dezelfde als hoe die nu in België toegepast wordt. Klanten kunnen via de app aangeven wanneer en waar ze een lift nodig hebben, waarop de bestuurders, veelal studenten, kunnen intekenen.
“We hebben wel nog wat werk voor de boeg. De eerste honderd ritten moeten top zijn. We willen de klanten aangenaam verrassen, zodat ze meteen ambassadeur van ons bedrijf worden”, zegt Ghysels aan De Tijd. “Nadien kan het in principe snel gaan. We zetten een systeem met lokale Duitse managers op en verbreden onze actieradius. Van 50 naar 150 km rondom München, en dan richting andere steden.”
Get Driven mikt op twee miljoen omzet in Duitsland. In De Tijd zinspeelt Steve Rousseau ook op een overname in Nederland.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier