Derde editie Interior Days toont kracht van de Roeselaarse interieurwereld

Tal van handelszaken uit Roeselare slaan de handen in elkaar voor de derde editie van de Interior Days. (gf)
Thomas Dubois
Thomas Dubois Editieredacteur De Weekbode Roeselare – Izegem – Tielt

Op zaterdag 25 en zondag 26 oktober vindt de derde editie van de Interior Days Roeselare plaats. Wat drie jaar geleden begon als een lokaal initiatief van enkele gepassioneerde interieurondernemers, is intussen uitgegroeid tot een vaste afspraak voor wie houdt van interieur, design en kunst. Tijdens dit inspirerende weekend openen opnieuw tal van interieurzaken én kunstgalerijen binnen de kleine ring van Roeselare hun deuren.


“Bezoekers kunnen er ontdekken hoe vakmanschap, esthetiek en creativiteit elkaar versterken. Van tijdloze meubels en verfijnde verlichting tot karaktervolle kunstwerken en ambachtelijke objecten — Interior Days Brengt het allemaal samen en zet Roeselare opnieuw op de kaart als dé interieur- én kunststad van Vlaanderen”, horen we van Rik Leenknecht (The Lightstore), een van de stuwende krachten.

Eigen stijl en aanpak


“Met de Interior Days willen we tonen hoe sterk de Roeselaarse interieurwereld is. Elke deelnemer heeft zijn eigen stijl, aanpak en specialiteit, maar samen vormen we één verhaal van kwaliteit en inspiratie”, zegt Rik Leenknecht (The Lightstore). “Het is mooi om te zien hoe interieur en kunst elkaar elk jaar meer versterken en hoe bezoekers echt geraakt worden door wat ze ontdekken.”


Net als vorige jaren vormt De Munt het zenuwcentrum van het evenement, met een opvallende container waarin van elke deelnemer één object of kunstwerk wordt tentoongesteld. Een visuele uitnodiging om de volledige route van zo’n 7 kilometer te verkennen.


Het programma is rijker dan ooit. Bezoekers kunnen genieten van live-demo’s, boeiende lezingen, geschenken en inspirerende ontmoetingen met kunstenaars en ontwerpers. Daarnaast zorgen de aanwezigheid van producenten, culinaire verwennerij en thematische dagen voor een totaalervaring waarbij beleving en inspiratie centraal staan.

Meer dan producten


Volgens David Phlypo (Samyn Wonen) is net dat samenspel de kracht van het evenement: “Interior Days draait om meer dan producten of merken. Het gaat over beleving, over het verhaal achter elk object, en over de passie van de mensen die er elke dag aan werken. Dat voel je in elke showroom die je bezoekt.”




Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Expertise