Binnen enkele maanden vertrekt tweevoudig wereldkampioene boksen bij de vrouwen, Oshin Derieuw, als de eerste vrouwelijke Belgische boksster naar Parijs om deel te nemen aan de Olympische Spelen. Ondanks haar strakke trainingsschema vindt de bokskampioene echter ook de tijd om haar eigen kledinglabel te lanceren. Onder de noemer ‘Be your own legend’ introduceert Oshin een kledinglabel met zowel sportswear als casual kleding en gadgets.
“Met ‘Be your own legend’ wil ik mijn eigen verhaal en levensmotto delen”, vertelt Oshin. “Ik ben zelf een gevoelsmens en dit is ook doorgetrokken in het logo-ontwerp, dat perfect aansluit bij mijn persoonlijkheid. Bij het vormgeven is bewust gekozen voor een herkenbare, speelse stijl, met het spreekwoordelijke ‘hoekje af’ dat mijn identiteit weerspiegelt.”
Genderneutrale kleuren
Hoewel Oshin trots is op haar kledinglabel, zal ze dit jaar niet te vinden zijn op de Fashion Week, maar wel op de Olympische Spelen in Parijs. Oshin ondersteunt ook het project van W13 met betrekking tot dak- en thuisloosheid.
Het is dan ook niet verrassend dat haar toewijding aan diversiteit en inclusiviteit een belangrijke rol speelt in de merkidentiteit. Er is bewust gekozen voor genderneutrale kleuren in de volledige branding.
Nieuwe website
Gelijktijdig met de lancering van het nieuwe kledinglabel ging ook haar nieuwe website live, waar Oshin haar succesverhalen, bokstrainingen en meer deelt. Op haar nieuwe website kun je Oshin Derieuw ook boeken als motivational speaker of haar nieuwe kledinglabel kopen in de webshop. (BRU)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier