Op woensdag 10 december opent Lidl de gloednieuwe winkel aan de Rijselpoort in Ieper. De winkel is serieus uitgebreid en heeft nu een winkeloppervlakte van maar liefst 1.435m². Er zijn ook 106 parkeerplaatsen. “En met een moderne, duurzame inrichting biedt Lidl haar klanten een nog betere winkelervaring”, klinkt het.
Op 1 maart sloot de winkel om volledig met de grond gelijk gemaakt te worden. Negen maanden later is de nieuwbouw helemaal klaar. “De winkel is niet alleen vernieuwd, maar ook meer dan twee keer zo groot geworden”, zegt woordvoerder Gaël Ghysels van Lidl Belgium. “Met een imposante winkeloppervlakte van maar liefst 1.435 m² biedt de moderne inrichting klanten meer comfort en een nog vlottere winkelervaring”.
Ook de omgeving van de winkel werd aangepakt. De parking is volledig heraangelegd en biedt nu plaats aan 106 wagens. “Zonnepanelen op het dak voorzien het laadpunt voor elektrische auto’s van stroom”, vervolgt Gaël. “Met een focus op duurzaamheid, comfort en lokale werkgelegenheid, belooft het een superieure winkelervaring te worden.”
22 medewerkers
Achteraan de nieuwbouw is een aparte loskade voorzien. “Vrachtwagens kunnen de winkel bevoorraden zonder de doorgang van voetgangers en fietsers te hinderen. Er gaan in totaal 22 collega’s aan de slag in de nieuwe winkel, momenteel staan er geen openstaande vacatures open voor deze nieuwe winkel.”
Lidl is een discounter die zich richt op lokale producten. “Het assortiment van 2.500 zorgvuldig geselecteerde artikelen is opgebouwd rond de principes versheid en nabijheid. Door samen te werken met Belgische leveranciers, houdt Lidl de productieketen kort en worden er dagelijks verse producten aangeboden in de winkels. Deze aanpak zorgt voor een unieke winkelervaring, waarin kwaliteit wordt gecombineerd met betaalbaarheid.”
Speciale acties
Lidl nodigt iedereen uit voor de heropening van haar volledig vernieuwde filiaal aan de Rijselpoort in Ieper op woensdag 10 december. “Klanten zijn van harte welkom om de nieuwe winkel te ontdekken en te profiteren van de speciale acties en aanbiedingen uit de openingsfolder”, besluit Gaël Ghysels. (TOGH)